Tag: média

Články k tagu

Prezident Pavel má nové mluvčí. Vedle Evy Hromádkové jím bude i Vojtěch Šeliga

Tiskový odbor na Pražském hradě má novou podobu. Mluvčími prezidenta Petra Pavla nově budou Eva Hromádková, která už v tiskovém odboru prezidentské kanceláře působí, a Vojtěch Šeliga. Ten dosud pracoval v televizi CNN Prima News a předtím také v deníku Echo24 a Týdeníku Echo. V páteční tiskové zprávě to oznámil Pražský hrad. Hromádková předtím zastávala stejnou pozici v protikorupční organizaci Rekonstrukce státu.

Zázrak s mincí

Rozhovor Tuckera Carlsona s ruským prezidentem vyznívá po pár dnech rázem mnohem hůř. Carlson, jehož oblíbeným terčem v posledních letech byli globalisté, kterým víc záleží na tom, co se děje tisíce kilometrů daleko, než na americké hranici, odletěl z Moskvy do… Dubaje. Na akci jménem World Government Summit. Vystoupil tam na panelu. Na otázku, proč ve svém rozhovoru s Putinem nemluvil o svobodě projevu nebo o věznění Navalného, Carlson mimo jiné řekl, že „každý vůdce zabíjí lidi, včetně toho mého. Každý vůdce zabíjí lidi, někteří víc než jiní“. Načež přišla zpráva o smrti Navalného a Carlson najednou zjistil, že je to „děsivé, barbarské a odporné“ a že by to „žádný slušný člověk nechtěl obhajovat“.

Šťastný válečník Alexej Navalnyj

Alexej Navalnyj prohrál. Nemá cenu hledat útěchu ve sféře morálky nebo paměti. Navalnyj chtěl změnu skutečnou, politickou, ve skutečném Rusku. Chtěl, aby se co nejvíc lidí ozvalo, aby se hlásili o svá práva. Vrátil se z exilu, kde mohl bezpečně provozovat opozičnictví z vnějšku jako řada jiných, protože chápal, že nemůžete vyzývat lid, aby nastavoval krk, ze závětří. Ale teď je mrtvý a ruský lid odevzdaný Putinovi tak jako už desetiletí ne. A Putin přestál dvě výzvy jeho moci. Navalnyj, pokud víme, už v posledních měsících svého věznění byl svolný k tomu, aby Západ vyjednával o jeho výměně za jiného vězně. Putin mu to nedopřál.

Rusko u Avdijivky ztratilo 16 tisíc vojáků, napsal ruský bloger. Poté spáchal sebevraždu

Ruský voják a bloger Andrej Morozov odhalil ztráty moskevských jednotek v boji u Advijiku. Celkem podle něj Rusko ztratilo 16 000 vojáků. Mozorov poté spáchal sebevraždu. Informace o sebevraždě poskytl právník Maxim Paškov nezávislému ruskému zpravodajskému kanál Meduza. Bloger vystupoval pod pseudonymem "Murz" na populárním telegramovém kanále. O případu informuje Newsweek.

Soros se chystá před volbami ovládnout druhou největší rozhlasovou síť v USA

Fond George Sorose by se mohl stát hlavním akcionářem druhé největší skupiny rozhlasových stanic ve Spojených státech Audacy. Tato investice v roce prezidentských voleb ve Spojených státech vzbuzuje hněv republikánského tábora, který se obává, že zaujatý odpůrce Donalda Trumpa a sponzor demokratů získá značný vlivový nástroj, píše francouzský ekonomický deník Les Echos. George Soros je připraven získat masivní podíl v bankrotující a současně druhé největší rozhlasové společnosti v USA

Událost neudálost v Kremlu

Empatizovat ze Západu s ruským prezidentem Vladimirem Putinem, prosazovat ve veřejné debatě pochopení pro záměry Moskvy a způsob, jímž je naplňuje, je hodně nevděčná rachota. Kdo se do ní pustí, může si být jist, že empatie a pochopení (pokud tedy zůstaneme u těch jaksi čistších emocí a motivů) potečou jenom jedním směrem, že loajalita nebude oboustranná, že když přijde na věc, na jejich zájmy nikdo hledět nebude, že bez ohledu na lichotky a pocty na ně bude vždy pohlíženo jako na nástroje.

Pavel Reisenauer, nejlepší polistopadový komentátor

Se slovem génius by se mělo velmi šetřit, ale když teď Pavel Reisenauer umřel, což je zpráva, se kterou se jen těžko člověk smiřuje, je to to nejpřirozenější pojmenování pro jeho jedinečnost. Génius je někdo, v němž se spojila ve vrcholné formě originalita s dokonalostí, přičemž to ještě navíc působí lehce, hravě a samozřejmě. Géniové tvoří jako by dýchali, bez viditelné námahy, výkyvů a urputnosti. Jsou přirození a člověk si na ně zvykne. Jako na Reisenauerovy ilustrace. Samozřejmost to ovšem vůbec není, což se projeví nyní, když jeho kresby, ano, geniální kresby, nebudou už dále provázet naši přítomnost.

Tucker versus náčelníci generálních štábů

Tucker Carlson má dnes ze všech novinářů světa největší publikum, ale i taková celebrita je jenom člověk. Už nějakou dobu před svým loňským propuštěním z konzervativní televize Fox News se tam ocital pod tlakem. Nespokojena s ním byla část personálu „konzervativní“ stanice, typ zaměstnanců, které sice divák na obrazovce neuvidí, ale kteří spoluutvářejí jakési firemní ovzduší. „Tucker“ se svou nejsledovanější politickou talk show měl roční plat 20 milionů dolarů, a přesto bylo takřka nemožné sehnat do pořadu inzerci. Takový strach je v Americe z twitterové úderky.

Anko, bubnuj, přijel cirkus NOVA!

Abych parafrázoval klasika: NOVA oponou trhla a změněn český svět. NOVA rozmetala představu, pěstovanou v intelektuálních kruzích, o české kulturní výlučnosti: vedení NOVY velmi rychle zjistilo, co její divák chce, a bez nejmenších rozpaků mu to nabídlo. A ono to fungovalo! O televizi NOVA diskutovali Kristina Žantovská, divadelní dramaturgyně a publicistka, Johana Fundová, autorka knih o 90. letech, Milan Kruml, televizní expert a teoretik, a Jan Vávra tehdejší šéf zpravodajství, nyní publicista a spisovatel.

Rusko vydalo zatykač na premiérku Kallasovou. Zřejmě jde o sovětské pomníky

Rusko vydalo zatykač na estonskou premiérku Kaju Kallasovou, uvedly v úterý podle tiskových agentur bez bližších podrobností ruské úřady. Portál Nastojaščeje vremja dává věc do souvislosti s odstraňováním sovětských památníků. Podle serveru Mediazona se na seznamu hledaných osob ocitly ze stejného důvodu také desítky dalších činitelů pobaltských zemí.

Carlsonova procházka staletími

Donald Trump Jr., syn bývalého amerického prezidenta, napsal loni 7. října, krátce po vpádu Hamásu do Izraele, na síti X: „Jak je možné, že jsem během pár hodin viděl víc videí z této války v Izraeli než z Ukrajiny za téměř dva roky?“ První, bezprostřední reakcí čtenáře může být, že takového idiota aby pohledal. Pokud se něčím ukrajinská válka vyznačuje, tak intenzivní saturací videí z bojiště. Od aktérů z místa, od nahodilých civilistů, od rozvědek a státních i nestátních propagandistů, z obou stran. To snad může nevidět jen slepý.

Carlson nám pustil druhou půlku příběhu

Ještě než americký komentátor Tucker Carlson své dvouhodinové povídání s Vladimirem Putinem pověsil na síť X, bylo zřejmé, že kritici Carlsona, lidé, kteří dnes tvoří jakýsi atlantický mainstream, najdou na rozhovoru řadu chyb. Je prý nudný, Carlson byl vůči ruskému prezidentovi poddajný (což není pravda), už jak ho nechal bez přerušení na úvod dvacet minut mluvit o historii a vyřknout řadu dezinformací a lží, jichž si ignorant z Ameriky nemůže snad ani všimnout, natož aby je na místě vyvrátil.

„Jako z Hitlerovy příručky. Snad tu šarádu Američané prohlédnou.“ Johnson cupuje Putinův rozhovor

Bývalý britský premiér Boris Johnson se ostře pustil do moderátora Tuckera Carlsona a ruského diktátora Vladimira Putina a nebral si servítky. Expremiér jejich rozhovor popsal jako ukázku z příručky nacistického diktátora Adolfa Hitlera a řekl, že doufá, že občané USA prohlédnou tuto "bezbožnou šarádu." Carlsona popsal jako "tyranova poskoka, diktátorův diktafon a zrádce žurnalistiky." Johnson pro britský deník Daily Mail uvedl, že novinář zradil diváky po celém světě,

NATO nevěří Putinovu ujišťování. „Musíme se připravit na konfrontaci,“ řekl Stoltenberg

Severoatlantická aliance se podle svého šéfa Jense Stoltenberga musí připravit na konfrontaci s Ruskem, která by mohla trvat desetiletí. Spojenci by proto měli rychleji rozšířit své obranné kapacity. Stoltenberg to podle agentury DPA řekl v rozhovoru s listem Welt am Sonntag. "NATO neusiluje o válku s Ruskem," zdůraznil čtyřiašedesátiletý šéf aliance. "Musíme se však připravit na konfrontaci, která by mohla trvat desetiletí," poznamenal zároveň.

Putin dobývá svět díky rozhovoru s Carlsonem, za den ho vidělo víc než 145 milionů lidí

Během necelých 24 hodin od svého zveřejnění stihl rozhovor moderátora Tuckera Carlsona s ruským prezidentem Vladimirem Putinem nasbírat vysoký počet zhlédnutí. Rozhovor byl ve Spojených státech oficiálně přístupný v pátek na řadě sociálních sítích včetně X, YouTube nebo přímo webových stránkách Tuckera Carlsona a Kremlu. Přesný počet nelze určit, jelikož Carlson a Kreml nezveřejňují statistiky. Součet zhlédnutí rozhovoru ze sociálních sítí ovšem činí zhruba 145 miliónů.

Putin ospravedlňoval Hitlera v rozhovoru s Carlsonem: „Neměl jinou možnost, než začít válku“

Rozruch kolem rozhovoru ruského prezidenta Vladimira Putina s moderátorem Tuckerem Carlsonem pokračuje. Například podle německého Bildu a také podle ruské opozice lze jednu část rozhovoru interpretovat jako ospravedlňování Hitlera. Dle slov Putina totiž Polsko údajně donutilo nacistické Německo, aby na něj zaútočilo. Ostré kritice čelil ruský prezident také od politického aktivisty Sergeje Antonova, ten dokonce zahájil proti Putinovi trestní řízení.

„Putinovy výroky nemají věrohodnost,“ řekl polský ministr. Nevěří, že nechystá útok na Polsko

Polský vicepremiér a ministr obrany Wladyslaw Kosiniak-Kamysz nevěří ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi, který v rozhovoru s americkým moderátorem Tuckerem Carlsonem odmítl, že by Rusko mohlo napadnout další země východní Evropy, jako je třeba Polsko. Kosiniak-Kamysz v pátek podle polských médií řekl, že "čím více se opakuje, že něco není v plánu, o to více je třeba být podezřívavý".

Rozhovor s Putinem je senzací internetu. Mluvil o Ukrajině, Muskovi i Československu

Rozhovor amerického novináře Tuckera Carlsona s ruským prezidentem Vladimirem Putinem budil kontroverze už poté, co bylo oznámeno, že vzniká. Zájem o něj pak potvrzují vysoká čísla sledovanosti napříč všemi platformami, jedná se totiž o první Putinův velký rozhovor se zahraničním novinářem od začátku války. Ruský prezident ve zhruba dvouhodinovém rozhovoru odmítl, že by Rusko bylo na Ukrajině poraženo, nebo že by mohlo napadnout další země Evropské unie, velkou část rozhovoru pak mluvil i o historii

Přední novinářka byla obviněna z plagiátorství. Policie se obávala její sebevraždy

Rakouská policie dnes u řeky Inn našla novinářku Alexandru Föderlovou-Schmidovou, která se pohřešovala od čtvrtečního dopoledne. Přední rakouská žurnalistka je naživu, je ale silně podchlazená, uvedl internetový portál rakouského bulvárního listu Kronen Zeitung. Föderlová-Schmidová v pondělí předběžně odstoupila z postu zástupkyně šéfredaktorů německého listu Süddeutsche Zeitung (SZ) kvůli obvinění z plagiátorství. Policista našel novinářku pod mostem přes Inn na rakouské straně řeky.

NYT: Izrael není tak blízko zničení Hamásu, jak tvrdí Netanjahu

Izraelská armáda v Pásmu Gazy od října omezila bojové schopnost palestinského hnutí Hamás, není ale tak blízko jeho zničení, jak o tom ve středu hovořil izraelský premiér Benjamin Netanjahu. Napsal to deník The New York Times (NYT) s odkazem na zdroje z americké tajné služby. Netanjahu chce dosáhnout úplného zničení Hamásu, což mnozí označují za nereálné. Podle NYT tento týden činitelé americké tajné služby v neveřejných konverzacích se členy amerického Kongresu uváděli, že izraelská armáda zabila méně bojovníků Hamásu, než tvrdí Netanjahu,

Návrat fejetonu

Kritik Jiří Černý zemřel loni v létě v požehnaném věku sedmaosmdesáti let. Jako knižní autor snad odešel spokojen, jelikož poslední jeho knížka (ve smyslu poslední, na jejímž vzniku se mohl aktivně podílet) vyšla dva dny před jeho úmrtím: jmenuje se Napřeskáčku 4. Nejen hudební vzpomínky z Klubu osamělých srdcí seržanta Pepře 2017 a 2018. Z názvu je zřejmé, že jde o čtvrtý díl řady – třetí (vybírající z autorových příspěvků z let 2015 a 2016) vyšel rovněž loni, druhý předloni (obsáhl výběr z let 2010 až 2014) a první (2005 až 2009) před třemi roky.

VIDEO: Nemáme zájem o Polsko či Lotyšsko, vzkázal Putin. Ruská porážka je podle něj nemožná

Ruský prezident Vladimir Putin v rozhovoru odvysílaném ve čtvrtek řekl, že Rusko bude bojovat za své zájmy, ale nemá zájem rozšířit válku na Ukrajině do dalších zemí, jako je Polsko a Lotyšsko. Porážku Ruska na Ukrajině Putin označil za nemožnou. Uvedl ve více než dvouhodinovém interview s Tuckerem Carlsonem, Jde o první rozhovor ruské hlavy státu s americkým novinářem od začátku ruské invaze na Ukrajinu v únoru 2022. O rozhovoru informovala agentura Reuters.

Sankce za rozhovor s Putinem. Moderátora Carlsona chtějí potrestat europoslanci

Poslanci Evropského parlamentu vznesli návrh na uvalení sankcí na známého moderátora Tuckera Carlsona. Ten v nedávné době zvedl vlnu bouřlivých reakcí, když uvedl, že plánuje rozhovor s ruským prezidentem Vladimirem Putinem, psali jsme zde. Právě tento krok měl být popudem pro Evropský parlament na zvážení uvalení sankcí. Informuje o tom například ukrajinský web Evropejska Pravda a také Newsweek. Evropský parlament hovoří o uvalení sankcí, včetně zákazu vstupu do zemí EU.

Carlson natočil rozhovor s Putinem, potvrdil Kreml. „Má pozici, která se liší od ostatních“

Kreml ve středu potvrdil rozhovor ruského prezidenta Vladimira Putina s bývalým moderátorem televizní stanice Fox News Tuckerem Carlsonem. Podle mluvčího Dmitrije Peskova už jeho šéf interview kontroverznímu moderátorovi poskytl. List The Wall Street Journal s odkazem na informované zdroje píše, že rozhovor bude zveřejněn pravděpodobně ve čtvrtek na Carlsonově webu a síti X. Reuters píše, že Putin interview poskytl v úterý.

Přítomnost Tuckera Carlsona v Moskvě potvrzena. Natočil rozhovor s Putinem, tvrdí Rusové

V Moskvě už několik dní pobývá bývalý moderátor americké televizní stanice Fox News Tucker Carlson. Jeho pobytu si všimla ruská státní média a později i západní tisk. Vyfotografovaný byl například v lóži moskevského Velkého divadla (Bolšoj těatr). Podle několika zdrojů Carlson natočil rozhovor s ruským prezidentem Vladimirem Putinem. Mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov v úterý řekl, že „žádným způsobem nebude komentovat pohyb amerického novináře“

Přizná Vít Rakušan barvu?

Udělali jsme vše, co jsme mohli. Nehledejte jiné viníky. Viník je jen jeden. To je nejsilnější odpověď na jeden z největších násilných zločinů v novodobé historii, který se odehrál ve čtvrtek 21. prosince loňského roku na filozofické fakultě v Praze. Zavražděno bylo 14 lidí, převážně studentů, a další byli zraněni. Obratnou krizovou komunikací ministerstva vnitra byl položen základ mýtu, podle něhož policie, a tedy stát, udělala vše pro ochranu občanů a zabránila většímu krveprolití. Šokovaná a ustrnulá společnost verzi ministerstva vnitra uvěřila, dokonce natolik, že významná část odmítala připustit zpochybňující a legitimní otázky.

Buď, anebo do geopolitiky nepatří

Švýcarsko se vymyká v různých oborech lidské činnosti, mj. také v novinařině, a vymyká se i větším stupněm svobodomyslnosti ve veřejném prostoru. Jako je úkazem mezi evropskými deníky Neue Zürcher Zeitung, mezi politickými časopisy je to týdeník Die Weltwoche. Redakce sídlí na břehu Curyšského jezera a v horním patře vilky s krásným výhledem úřaduje majitel týdeníku, šéfredaktor a poslanec švýcarského parlamentu Roger Köppel. V posledních letech je Köppel jakýmsi enfant terrible německy mluvící části Evropy a vlastně i střední Evropy.

Méně detektivek!

Co se mu podařilo naplnit z vize, s níž zvítězil ve výběrovém řízení na ředitele České televize? V čem je podle něho hlavní rozdíl mezi ČT a Netflixem? Jak by měla být ČT ideálně financována? A jak by se měla chovat v digitální éře? Otázky pro Jana Součka, od 1. října 2023 generálního ředitele na Kavčích horách.

Na Ukrajině je omezována svoboda tisku. Představitelé ukrajinských médií si stěžovali velvyslancům G7

Představitelé ukrajinských médií si stěžují, že svoboda tisku v zemi upadá. Se svými obavami se svěřili tento týden velvyslancům zemí G7 v Kyjevě. Média, pokud zveřejní zprávy, které se nehodí úřadům, jsou podle nich vystavena sérii kampaní, která je má diskreditovat. Akce mají být podporovány anonymními provládními telegramovými kanály. O setkání píše například list Ukrajinská pravda.

Soud nařídil Trumpovi zaplatit novinářce desítky milionů dolarů. Exprezident tvrdil, že je „šílená“

Soud v New Yorku nařídil bývalému americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi zaplatit dalších 83,3 milionu dolarů (asi 1,9 miliardy Kč) novinářce Jean Carrollové jako odškodnění za poškození její pověsti. Trump novinářku pomlouval, že je lhářka, poté, co jej Carrollová obvinila, že ji sexuálně zneužil. O rozhodnutí poroty informovaly tiskové agentury. Trump v reakci na verdikt přislíbil, že se odvolá.