Tag: MAFRA

Články k tagu

Přibil byl jen pěšák. Babiš a vedení MF DNES jeho roli znali, píše exkolega

Andrej Babiš i vedení MF DNES neříkají pravdu. Je skoro nemožné, aby kontakty novináře Marka Přibila s ministrem financí a tehdejším majitelem deníku a celého Agrofertu Babišem byly minimálně nejužšímu vedení MF DNES neznámé. S tímto tvrzením přišel někdejší Přibilův kolega z reportérského oddělení MF DNES novinář Martin Biben, který již přes rok pracuje v konkurenčním podniku.

Chtěl otisknout inzeráty proti Babišovi. V Mafře tvrdě narazil

Inzerát s „umlčovaným“ Andrejem Babišem vzbudil v řadě lidí negativní emoce. Jedním z nich je i Patrick Zandl, který je Babišovým častým kritikem. Protože má Zandl velký vliv na sociálních sítích, Babiš ho chtěl „přetáhnout na svoji stranu“. Ten mu dal košem a ve čtvrtek chtěl se svojí kritikou s vlastním inzerátem pokračovat na stránkách deníků Mafry. Ta mu to ale svojí cenovou politikou prakticky znemožnila.

Premiér vyzývá: „Poslechněte si Babišovy nahrávky.“ Ten dává trestní oznámení

Nahrávky vicepremiéra a ministra financí Andreje Babiše rozpoutaly živou politickou diskusi. Bohuslav Sobotka například na svůj twitter ve středu odpoledne napsal: „Mnohokrát jsem slyšel A. Babiše, jak říká, že svá média neovlivňuje a neřídí. Tohle ukazuje, že veřejně lhal.” Po večerním grémiu o budoucnosti vládní politiky navíc vyzval národ k tomu, aby si každý zmíněné nahrávky poslechl. „V posledních hodinách se ukazuje, jaké metody používá v politice Andrej Babiš. Vždy prohlašoval, že neúkoluje novináře ve svých médiích. Dnes se ukázalo, že v této věci opakovaně lhal. Já bych vyzval občany této země, aby si nahrávky pustili,” řekl Sobotka.

Sporné financování kampaně: Přelepený Babiš za 2,2 milionu

Ministr financí Andrej Babiš (ANO) ve středu spustil celostátní kampaň před podzimními volbami, když ve většině denících nechal otisknout svou tvář s lepící páskou přes ústa. Inzerce, kterou hnutí ANO zadalo, měla podle oficiálních ceníků stát 2 251 198 korun. Je však možné, že za ni strana nemusela zaplatit ani korunu. Sám Babiš odmítl, že se jedná o kampaň. Tiskový mluvčí hnutí ANO přitom prohlásil opak. A za kampaň to označil i ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD).

Článek v MfD je estébácky lživý a účelový, brání ČT ředitel Dvořák

Česká televize se důrazně ohradila proti středečnímu článku v Mladé frontě Dnes (MfD) o tom, že si údajně najala tři PR agentury na vylepšení své pověsti za 12 milionů korun. Generální ředitel ČT Petr Dvořák označil článek za lživý a plný účelového propojování jevů. Uvedl to na středečním zasedání Rady ČT. Mafra na informacích trvá, sdělila za vydavatele Mladé fronty Dnes Silvie Škábová.

Andrej Babiš se snaží diskreditovat Českou televizi

Ve středu zasedá Rada České televize. Na programu má mimo jiné dva zásadní body. Harmonogram volby nového generálního ředitele, která se musí odehrát ještě před říjnovými parlamentními volbami – současnému šéfovi ČT Petrovi Dvořákovi končí mandát v září. Kromě toho budou radní řešit i stížnosti ministra financí Andreje Babiše na publicistické pořady Reportéři ČT a 168 hodin.

Nahlásit restauraci kvůli EET? Prvním udavačem je Babišův iDnes.cz

Jednou z nejvíce kritizovaných věcí týkající se elektronické evidence tržeb (EET) bylo zavedení tzv. udavačského webu, kde mohou lidé „udat“ restauraci, která jim nevydá EET účtenku. Server iDnes.cz, který vlastní ministr financí Andrej Babiš (ANO), žádný takový web nepotřeboval. Udání na konkrétní restauraci umístil ve čtvrtek večer jako hlavní článek na své vlastní stránky.

Břeťo! Olgo!! Jarmilo!!!

Veřejnoprávní televize a rozhlas se dostaly pod tlak politiků, jaký v uplynulých letech nemá obdoby. Podle všeho to ale zatím vadí jen oběma generálním ředitelům. Od Břetislava Rychlíka, Olgy Sommerové a dalších kulturních osobností, které se dřív ozývaly už při pouhém podezření, že by někdo mohl v zákulisí vykonávat tlak, zatím žádné razantní prohlášení nepřišlo.

Přežije jen špička a dno

V diskusním Salonu se sešli Pavel Zima, výkonný ředitel společnosti Seznam, která spoluvlastní deník Právo a Novinky.cz, Miroslav Motejlek, majitel a šéf placeného ekonomického zpravodajského portálu Motejlek.com, a ředitel vývoje České televize Jan Maxa. S nimi diskutoval i člen Rady České televize, dlouholetý publicista Luboš Beniak a majitel společnosti Echo Media a bývalý člen představenstva Mafry Dalibor Balšínek.