Tag: televize

Články k tagu

Temný případ potřetí. A tentokrát lépe

Není to špatné, když se autoři drží témat a postupů, které se jim už jednou osvědčily. Třetí řada pověstného seriálu Temný případ (True Detective) toho budiž důkazem, od příštího týdne ji bude vysílat HBO. Její autor Nic Pizzolatto se v ní vrací k tématům a postupům, kterými Temný případ ve svých lepších časech strhl publikum i kritiku. Jistě, nová řada proto nepůsobí vysloveně objevně, v něčem představuje návrat do známého světa.

Vůči klišé se vymezuju blbnutím

I když si jej mnozí spojují především s „pokleslou“ televizní zábavou, duší je to pořád tak trochu punker, a to nejen co se hudebního vkusu týče. Rád hraje nejen na plátně nebo v televizi, ale i v soukromí. Když cítí, že situace kolem něho hrozí přílišným patosem, neváhá ji shodit absurdním vtipem proneseným s kamennou tváří.

Kdybych já byl Štrosmajer…

Před čtyřiceti lety, přesně to bylo 5. listopadu 1978, probudila doktora Štrosmajera, který podřimoval pod dekou na svém služebním lehátku, zdravotní sestra Huňková a on jí po krátké vyhrocené konverzaci sdělil, že kdyby hloupost nadnášela, poletovala by jako holubička.

Americký Comcast zvitězil v aukčním boji o televizi Sky. Nabízí Premier League či Hru o trůny

Americká kabelová společnost Comcast dnes zvítězila v boji o převzetí britské placené televize Sky. Konkurenta 21st Century Fox porazila nabídkou 17,28 libry za akcii. Aukci, která není obvyklou formou soupeření o převzetí, pořádal britský regulátor. Společnost Ruperta Murdocha Fox nabídla za akcii 15,67 libry. Televize Sky je z 39 procent v rukou Murdochovy společnosti, která už dlouho usiluje o kontrolu celé firmy.

160 novinářů si stěžuje na vedení slovenské RTVS, podpořil je i Kiska

Více než 160 slovenských novinářů podepsalo otevřený dopis, ve kterém kritizují vedení místního veřejnoprávního rozhlasu a televize RTVS za poměry v této instituci a za odchody redaktorů. Učinili tak v reakci na rozhodnutí RTVS neprodloužit smlouvy čtyřem externistům, kteří se dříve připojili ke kritice veřejnoprávního média, a po výpovědích několika redaktorů. Znepokojení nad situací v RTVS vyjádřil slovenský prezident Andrej Kiska.

„Zbělely mi vlasy,“ tvrdí 39letá žena donucená v Číně k televiznímu doznání

Čínské propagandistické praktiky připomínají ponižující případy politické perzekuce z období stalinismu nebo čínské kulturní revoluce, upozorňuje nevládní organizace Safeguard Defenders, která podporuje obránce lidských práv v Asii. Ve své nově zveřejněné analýze popisuje vládou řízenou techniku vynucených přiznání, která se pro výstrahu vysílají ve státní televizi China Central Television. Přináší případy 45 lidí, které je mezi lety 2013 až 2018 zažili, a také interview se 12 z nich. Čínská policie podle této zprávy dotyčným podává přesné instrukce, co před kamerou říkat a dokonce i povel, kdy plakat.

Tržní kapitalizace Netflixu překročila 100 miliard dolarů

Internetové televizi Netflix se v posledním loňském čtvrtletí podařilo získat o téměř dva miliony předplatitelů více, než se očekávalo, a ztrojnásobit čistý zisk meziročně na 186 milionů dolarů (3,86 miliardy Kč). Tržní kapitalizace firmy díky tomu poprvé překročila 100 miliard dolarů a její akcie v reakci na výsledky vyskočily o devět procent.

Duel s Drahošem odvysílá ČT a Prima. Na Nově a u Soukupa bude Zeman sám

Prezidentští kandidáti Jiří Drahoš a Miloš Zeman se v předvolebních debatách utkají v České televizi a v televizi Prima. Na twitteru to ve čtvrtek uvedl Drahoš. Debatu v České televizi bude moderovat místo Václava Moravce Světlana Witowská. Moderátorem debaty na Primě bude Karel Voříšek. Televize Nova plánuje předvolební debatu odvysílat, i když se jí zúčastní pouze Zeman. Sdělili mluvčí televizí. Oba kandidáti se na předvolební diskusní střet chystají, Zeman si připravuje taktiku a studuje materiály.

Seznam.cz spustí v pátek vlastní televizní kanál. Slibuje zpravodajství i zábavu

Česká internetová jednička Seznam.cz spustí v pátek vysílání vlastního televizního kanálu. Klasický televizní kanál lidé naladí v celoplošném multiplexu 3 Českých Radiokomunikací i u všech hlavních poskytovatelů kabelového, satelitního a IP TV vysílání. Televize Seznam bude 24 hodin denně nabízet zpravodajství a zábavu. Chce stavět na autorském, originálním obsahu od známých českých tvůrců. Uvedli to zástupci společnosti.

Ovčáček a Horáček v prezidentské debatě: amnestie, fíkus a urážky kandidátů

S blížícími prezidentskými volbami přibývá také množství předvolebních debat. V té nejnovější na televizi Barrandov se ale sešla unikátní skupina osob. Kandidát na prezidenta Michal Horáček, mluvčí současného prezidenta Miloše Zemana Jiří Ovčáček a bývalý mluvčí bývalého prezidenta Václava Klause Petr Hájek debatovali v pořadu generálního ředitele televize Jaromíra Soukupa. V pořadu Aréna Jaromíra Soukupa spolu diskutovali mimo jiné o amnestii Václava Klause nebo o nepřítomných či minulých prezidentských kandidátech.

Za Zemana jde do prezidentských debat Ovčáček. Horáček přijal, Drahoš odmítl

Místo Miloše Zemana se prezidentských debatách v pořadu Aréna Jaromíra Soukupa kterou vysílá TV Barrandov, objeví jeho mluvčí Jiří Ovčáček. Michal Horáček přijetí pozvánky zveřejnil na Facebooku společně s odůvodněním. Nebojí se prý vystoupit i tam, kde mu to není příjemné. Oproti tomu pozvánku odmítli Marek Hilšer s Jiřím Drahošem, který navrhl, aby své tiskové mluvčí vyslali všichni kandidáti.

Po Trumpovi další splněné „proroctví“. Simpsonovi předpověděli i převzetí studia Fox

Americký zábavní gigant Walt Disney se tento měsíc dohodl, že koupí filmové studio 20th Century Fox. Toto převzetí přitom již před téměř 20 lety předpověděl populární americký animovaný seriál Simpsonovi. V epizodě Dojezdy pro hvězdy vysílané poprvé 8. listopadu 1998 se totiž objevilo logo studia 20th Century Fox, u kterého je napsáno „divize společnosti Walt Disney“.

Kdo má peníze a skutečný vliv v médiích? Jen Seznam a Nova

Majitel TV Nova, americká skupina Time Warner, se po letech spekulací konečně rozhodla, že prodá nejsledovanější českou televizi. Přesněji řečeno v žádném případě nechce prodat Novu samotnou, ale spolu s ní i celou svou středoevropskou televizní skupinu CME. V ní jsou kromě Novy ještě komerční televize na Slovensku, v Rumunsku a Bulharsku. Cena, kterou Warneři žádají, je velmi vysoká.

Souboj o Novu se přiostřuje

Televize Nova je jedním z mála českých médií, jež mají velkou hodnotu a potenciál jak vlivově, tak obchodně. O reklamu v ní je přetlak zájmu a na velmi rozdrobeném trhu je jedním z mála posledních médií, které má dost silný a masový zásah napříč sociálními skupinami a bublinami.

„Ten člověk je svině,“ řekl Zeman o radním. Bude žádat omluvu a pět milionů

Miloš Zeman bude žádat po radním městské části Brno-střed Svatopluku Bartíkovi omluvu a pět milionů za výrok, že má rakovinu. Prezident to uvedl v rozhovoru pro TV Barrandov. Bartík (za Žít Brno) počátkem týdne na Facebooku napsal, že prezident má rakovinu, která metastázuje na více místech a zbývají mu tři až sedm měsíců života.

Seznam.cz získal licence na vlastní televizní kanál. Spuštěn má být letos

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání udělila internetové firmě Seznam.cz licence pro vysílání vlastního televizního kanálu. Klasický televizní kanál by se měl podle údajů na webu RRTV šířit prostřednictvím pozemních vysílačů, satelitů i kabelové televize. Placený má být z reklamních příjmů. Se spuštěním se podle neoficiálních informací počítá ještě letos.