Tag: RRTV

Články k tagu

Reportáž ČT o stejnopohlavních sňatcích byla nevyvážená, rozhodla velká rada

České televizi dorazila výtka od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), která rozhodla, že ČT přistoupila neobjektivně k reportáži o manželství stejnopohlavních párů. Na příspěvek si stěžovala Aliance pro rodinu, uvedl server Lupa.cz, který o záležitosti informoval. Rada tak televizi zašle upozornění na porušení zákona. Reportáž pochází ze 14. března 2021. „Při popisu tématu z redakční pozice byl použit termín ‚manželství pro všechny‘, což je výraz nastolený v diskurzu iniciativou ‚Jsme fér‘.

Klaus podal stížnost vysílacím radám. Radiožurnál s ním prý vedl „extrémně nevyvážený“ rozhovor

Bývalý prezident Václav Klaus si u Rady Českého rozhlasu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) stěžuje na nevyváženost redakce Českého rozhlasu, který s ním v nedávném interview probíral kauzu miliardové půjčky Sovětskému svazu z roku 1989. Klaus má za to, že průběh rozhovoru v pořadu 20 minut Radiožurnálu poznamenala zaujatost rozhlasu, veřejnoprávní médium se tím prý zapojilo do dezinformační kampaně namířené proti osobě exprezidenta.

„Pije se a hrají hry se sexuálním podtextem“. Vysílací radě se nelíbí pořad Like House

Reality show Like House, ve které je v jedné vile po dobu tří měsíců zavřeno sedm českých influencerů ze sociálních sítí, je pořad ohrožující mravní vývoj dětí a mladistvých. K tomuto závěru došla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání a dala FTV Prima měsíc na nápravu. Právě teenageři a mladí diváci přitom tvoří hlavní skupinu, na kterou je pořad zaměřený. Rozhodnutí o negativním vlivu této reality show děti a mladistvé padlo na základě epizod odvysílaných 20. a 30. dubna 2021.

Většina členů ANO odmítla podpořit Štěpánka do vysílací rady, ten už kandidovat nechce

Kandidaturu Petra Štěpánka do takzvané velké vysílací rady (RRTV) podle informací ČTK z úterního jednání poslaneckého klubu vládního hnutí ANO odmítla podpořit velká část poslanců, proti se postavil i premiér a předseda ANO Andrej Babiš. Ke stažení kontroverzní nominace vyzvali ANO lidovci, s nominací nesouhlasili ani další opoziční strany a zástupci vládní ČSSD. Štěpánek sám odvolal svůj souhlas s kandidaturou. Ve zveřejněném dokumentu uvedl, že o nominaci neusiloval a překvapilo ho, když jej poslanci do rady navrhli. Podle kritiků bývalý člen rady Štěpánek veřejně prohlašoval, že chce zničit Českou televizi. Média uvedla, že kritizoval i ANO a Babiše.

Prima o burkinách informovala zřejmě neobjektivně. Hrozí ji pokuta až 2,5 milionu korun

FTV Prima informovala v červencové reportáži o burkinách neobjektivně a podsouvala divákům předdefinovaný názor. V tiskové zprávě o tom píše Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Televizi tak hrozí pokuta až ve výši 2,5 milionu korun. Není to poprvé, co se objektivita zpravodajství na Primě řeší, naposledy se tak dělo v souvislosti s informacemi z března a dubna 2016 o uprchlících z Iráku.

‚ČT manipulovala proti Trumpovi.‘ Rada kritizuje volební studio

Česká televize při vysílání zpravodajského bloku Americká volební noc k volbě amerického prezidenta loni v listopadu podle Rady pro rozhlasové a televizní vysílání porušila zákon. Zpravodajství bylo nevyvážené a stranilo kandidátce Hillary Clintonové na úkor Donalda Trumpa, uvedla RRTV v čtvrteční tiskové zprávě.