Mýto v Německu se sousedním zemím nelíbí. Hrozí žalobami
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Kompromisní plán na zavedení mýtného pro osobní automobily v Německu, na kterém se ve čtvrtek německá vláda dohodla s Evropskou komisí, čelí kritice ze strany sousedních zemí, píše agentura DPA.
Nizozemsko hodlá kvůli tomuto plánu podat žalobu k Soudnímu dvoru Evropské unie, k žalobě by se prý mohly přidat i další země. Projekt kritizuje také německá opozice a požaduje jeho zastavení.
Evropská komise s původním plánem nesouhlasila kvůli diskriminaci zahraničních řidičů. Dohodnutý kompromis nadále předpokládá, že majitelům aut registrovaných v Německu bude zaplacené mýtné plně kompenzováno formou daňové úlevy. Majitelé aut s velmi nízkými emisemi škodlivých plynů však nyní získají ještě větší úlevu, než zaplatí na mýtném. Komisi se totiž v původním návrhu nelíbilo, že hodnota kompenzace měla přesně odpovídat výši mýtného. Kompromisní plán zahrnuje rovněž úpravu krátkodobých sazeb mýtného pro zahraniční řidiče.
Rakouský ministr dopravy Jörg Leichtfried nicméně prohlásil, že původní plán neprošel žádnou výraznější změnou a že diskriminace zahraničních řidičů je nyní pouze „o trochu více zastřená“. Nizozemská ministryně dopravy Melanie Schultz van Haegenové uvedla, že Nizozemsko plánuje podat žalobu. K tomuto kroku se podle ministryně připojí také Rakousko a možná i Belgie a Dánsko.
Německý ministr Alexander Dobrindt plán na zavedení mýtného hájí, dosažení kompromisní dohody s Evropskou komisí přivítala i německá kancléřka Angela Merkelová. Evropská komise se kvůli původnímu plánu, který loni schválil německý parlament, obrátila na Soudní dvůr EU. Jakmile však němečtí zákonodárci schválí dohodnuté úpravy, komise soudní řízení oficiálně zastaví.