Google hledá kličku na obří pokutu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Velké technologické firmy se v tichosti bez velkého veřejného zájmu staly dominantními až monopolními hráči na trhu s elektronickou reklamou.
Je to přirozené, reklamním klientům mohou nabídnout pohromadě takovou masu zákazníků jako nikdo jiný a říct jim o nich tolik, co nikdo jiný. Pokušení ke zneužití dominance je obrovské. Evropská komise je přesvědčena, že Google ji v Evropě zneužil, a proto mu dala obří pokutu 2,42 miliardy eur za to, že svým reklamním systémům dává ve svém vyhledávači přednost před ostatními.
Důkazy se skládají samy, protože Google je na většině trhů ve vyhledávání faktickým monopolem. Teď se snaží pokutě vyhnout únikem dopředu a své dobré reklamní pozice nabídnout i své konkurenci. Google je monopol, a je potřeba se tak k němu chovat.