Toyota v Kolíně nemá čipy. Opět musí zastavit výrobu aut
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Automobilka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic v Kolíně od pondělí kvůli nedostatku čipů opět zastaví výrobu. Tento týden vyrobila několik stovek vozů. Obnovení výroby se plánuje na 19. září, řekl dnes mluvčí automobilky Tomáš Paroubek.
Výroba v Toyotě se neobnovila po celozávodní dovolené, která skončila 15. srpna. Poprvé se výrobní linky rozjely v tomto týdnu, produkce ale byla pouze několik set vozů. Běžně kolínská automobilka vyrobí asi 1000 vozů denně.
Zaměstnanci dostávají 80 procent průměrného platu. Většina z nich je ale v práci, chodí například na různá školení. "Situaci sledujeme na denní bázi," řekl Paroubek.
V kolínské automobilce se zatím nepodařilo spustit ani plánovanou výrobu modelu Yaris. Zahájena má být v letošním roce, kvůli nedostatku čipů se ale začátek výroby posouvá. Datum slavnostního spuštění výrobní linky na Yaris tak zatím není známé.
Problémy nemá pouze kolínská Toyota, ale i další automobilky. O týden delší byla letní odstávka například ve Škodě Auto. V mladoboleslavské automobilce se stále ruší některé směny, problémy se očekávají nejméně celý podzim. Zaměstnanci Škody Auto dostávají za zrušené směny náhradu mzdy 85 procent průměrného výdělku, což odpovídá obvyklému dennímu výdělku.
Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zaměstnává v Kolíně asi 2500 lidí, loni 1. dubna spustila nábor nových zaměstnanců do výroby modelu Yaris, přijmout chce až 1000 lidí. Představuje jednoho z největších exportérů v Česku a zároveň největšího zaměstnavatele na Kolínsku. Podle dat Sdružení automobilového průmyslu klesla v loňském roce výroba aut v kolínské automobilce o 26,4 procenta na 147 865 aut.