Česko couvlo a kvůli mýtnému už žalobu na Německo nechystá
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Česká republika se nepřipojí k žalobě na německé mýtné. Tématem se ale může vláda opět zabývat, pokud se nějaký stát pro žalobu rozhodne. Na twitteru to v pondělí oznámil mluvčí úřadu vlády Martin Ayrer. Podobu německého mýta kontrolovala Evropská komise, podle níž je v pořádku. S ohledem na rozhodnutí komise pak ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) doporučil kabinetu, aby Česko žalobu kvůli německému mýtu nepodávalo. Původně o žalobě ale uvažovalo.
Řada zemí v čele s Rakouskem zavedení mýta v Německu kritizuje a tvrdí, že poškodí zahraniční motoristy. Řízení s Německem kvůli mýtu EK ukončila minulou středu. „Já nedoporučuji, aby Česká republika iniciovala žalobu proti Německu, už komise vyjádřila svůj názor, že ten koncept není diskriminační,“ řekl novinářům během jednání vlády Ťok.
Kritikům vadí německé mýtné proto, že dálniční poplatky budou de facto hradit jen zahraniční řidiči. Majitelé aut registrovaných v Německu mýtné sice také zaplatí, posléze se jim ale o zaplacenou částku sníží daň z motorových vozidel.
Dalším důvodem pro nepodání žaloby je podle Ťoka fakt, že Německo je pro Česko důležitým trhem. „A je potřeba mít rozumné vztahy, ne si je zhoršovat na věci, která podle mého názoru není až tak důležitá,“ řekl. Šance žaloby na úspěch považuje za mizivé.
O diskriminačních rysech mluvil i premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). „U nás máme ten systém zavedený tak, že naši lidé, když platí dálniční známky, tak si to z žádné daně odečíst nemohou. V Německu ale bude možnost si to z jedné německé daně odečíst. To z pohledu mého není úplně fér a není to úplně v pořádku,“ uvedl nedávno. Naopak velký kritik německého mýtného Rakousko, se nechalo slyšet, že se jeho záměr podat na Německo žalobu trvá.
Výše německého mýtného se bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí.