Auto jako symbol bohatství

Auto jako symbol bohatství

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Při cestách po světě má řada lidí ve zvyku používat optické měřítko bohatství. Vedle toho, jak luxusně vypadají ulice, obchody nebo veřejné budovy, vlaky nebo metro a jak dobře jsou lidé oblečení, v něm hrají zásadní roli auta.

Eurostat teď zveřejnil zajímavý žebříček, který přímý vztah mezi bohatstvím a stářím vozového parku nepotvrzuje. Největší část společnosti, 83 procent, má auto mladší pěti let v Německu. V nesrovnatelně bohatším Lucembursku je to jen 77 procent. Na Slovensku, které je stále výrazně chudší než my, je 61 procent aut mladších pěti let. U nás je to jen 42 procent.

Slováci jsou na úrovni nesrovnatelně bohatších Nizozemců. Zdaleka ne všude v Evropě je zjevně poslední model vozu statusovým symbolem.

18. července 2017