Pruhy Adidasu nejsou ochrannou známkou, rozhodl Evropský soudní dvůr
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Unijní ochranná známka německého výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas sestávající ze tří paralelních pruhů je neplatná. Potvrdil to ve středu Tribunál Evropské unie. Společnost Adidas uvedla, že ji výrok soudu zklamal. Dodala nicméně, že verdikt se týká pouze určitého způsobu provedení jejího známého symbolu. Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví (EUIPO) známku zapsal v roce 2014. Firma v přihlášce uvedla, že ochrannou známku tvoří tři stejně široké paralelní pruhy, které jsou od sebe stejně vzdálené a jsou umístěny na výrobku v libovolném směru.
V roce 2016 však úřad na návrh belgické společnosti Shoe Branding Europe zápis ochranné značky zrušil. Firma Adidas podle úřadu neprokázala, že známka získala v celé EU rozlišovací způsobilost užíváním.
Tribunál v rozsudku rozhodnutí úřadu o zrušení zápisu potvrdil a zamítl žalobu, kterou proti rozhodnutí podala firma Adidas. Ta se nyní ještě může odvolat k soudnímu dvoru EU.
„Tento soudní výrok je omezený na toto konkrétní provedení symbolu s třemi pruhy a netýká se široké ochrany, kterou Adidas u své známé značky s třemi pruhy v různých formách v Evropě disponuje,“ uvedl německý podnik v reakci na soudní verdikt.
Právník Geert Glas, který působí v oblasti ochrany duševního vlastnictví, podle agentury Reuters uvedl, že středečtní soudní verdikt „je pro Adidas porážkou, ale neměl by to být konec jejich ochranné známky se třemi pruhy“.