SMĚŘOVÁNÍ ŠKODY AUTO

O možném přesunu výroby se rozhodne do konce roku. Škodovce se nečekaně daří, uvedl nový šéf

SMĚŘOVÁNÍ ŠKODY AUTO
O možném přesunu výroby se rozhodne do konce roku. Škodovce se nečekaně daří, uvedl nový šéf

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Podle nového šéfa Škody Auto Thomas Shäfer se automobilce i přes pandemii koronaviru nečekaně daří. Uvedl, že v meziročním srovnání dokonce automobilka v červenci o 8 % posílila. O možném přesunu výroby některých modelů se rozhodne na konci roku. Znovu řekl, že vedení nesměřuje k tomu, aby se ze Škodovky stala levná značka. Toho se však obávají odbory, jak nedávno psalo Echo24.cz. Shäfer se nově vyjádřil v rozhovoru pro firemní Škoda Mobil.

Thomas Shäfer na začátku srpna nahradil v pozici šéfa představenstva Bernharda Maiera, který v čele koncernu skončil po pěti letech po neschodách s jeho vedením o dalším směřování značky. Shäfer, který přichází do Škody z jihoafrické pobočky koncernu Volkswagen, v úvodním rozhovoru pro zaměstnance koncernu uvedl, že ho jako běžce Praha "ohromila". Dále se už v rozhovoru věnoval rozvoji značky. Chce nadále pokračovat ve Strategii 2025, podle které škodovka masivně investuje do elektrifikace a digitalizace, aby byla připravena na nástup průmyslu 4.0. V rozhovoru zmínil jako příklad nově uveřejněné plně elektrifikované SUV Enyaq, na jehož konstruktéry je "skutečně hrdý."

V rozhovoru se věnoval také závodu v Kvasinách, který označil za jeden z "nejvýkonějších a nejmodernějších" závodů celého koncernu Volkswagen. K možnému přesunu výroby do Bratislavy či Vídně uvedl, že rozhodnutí padne do konce roku a je "přesvědčen, že najdeme dobré a dlouhodobé řešení pro všechny." Právě v souvislosti s přesunem výroby a změny směřování značky se ozývaly od odborářů největší obavy. "Je to jasná degradace a cesta směrem k Dacii a nedej Bůh pod Dacii," uvedl ke strategii odborář Jaroslav Povšík v září. Škoda rozhodně nesměřuje k levné značce, "soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce. To jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit," reagoval Shäfer v rozhovoru.

O tom, že Škoda směřuje k levnějším vozům a uvolňuje místo pro jiné automobilky koncernu jako Audi či Volkswagen se mluví už delší dobu. Stějně jako na začátku měsíce, při setkání s premiérem Andrejem Babišem, uvedl, že to nehrozí. "V tuto chvíli jsme uprostřed dlouhých jednání s koncernem VW," řekl Shäfer. Vyjádřil se též k ekonomické kondici značky během pandemie, kdy uvedl, "že tento rok není v žádném případě ztrcený." Dokonce produkce v meziročním srovnání v čevenci mírně rostla.

Škoda Auto loni dodala celosvětově 1,24 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39.000 lidí, z toho v ČR téměř 34.000.

, , max

27. září 2020