Spor Jurečky s Ťokem

„Uveďte jména, kdo inklinuje ke Kapschi, nebo navždy mlčte,“ vzkázal Ťok Jurečkovi

Spor Jurečky s Ťokem
„Uveďte jména, kdo inklinuje ke Kapschi, nebo navždy mlčte,“ vzkázal Ťok Jurečkovi

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Bývalý ministr zemědělství Marian Jurečka se dostal do sporu s šéfem resortu dopravy Danem Ťokem. Problém mezi dvěma bývalými kolegy z vlády odstartoval Jurečkův výrok pro deník Echo24. „Vrabci na střeše si cvrlikají, že někteří lidé na ministerstvu dopravy inklinují ke Kapschi,“ řekl Jurečka v narážce na zrušený tendr na nový mýtný systém. Dan Ťok napsal Jurečkovi otevřený dopis, ve kterém ho vyzývá, ať uveřejní konkrétní jména pracovníků, nebo ať navždy mlčí.

Současný člen podvýboru pro dopravu Marian Jurečka kritizoval Dana Ťoka za nezvládnutý tendr. Nechápal také jeho další krok, kdy se chtěl spolehnout pouze na rozklad. „Pokud neuspějeme, tak se budeme bránit i u soudu,“ řekl dříve Dan Ťok. Marian Jurečka si pak myslí, že celý tendr mohl být zamítnut účelově. „Myslím si, že lidé na ministerstvu dopravy nehájí stoprocentní zájmy státu. Můj pocit z toho je, že v tom výběrovém řízení byly chyby. Teď je otázka, zda byla pochybení účelová, aby byla možnost tendr úspěšně napadnout,“ řekl dříve pro Echo24 Marian Jurečka.

Na výroky reagoval Dan Ťok otevřeným dopisem, ve kterém požaduje po Jurečkovi, aby doložil jména lidí, kteří účelově jednali. „Navození dojmu podezřelých vztahů či okolností pouze na základě pocitů totiž daleko překračuje hranice lidské slušnosti. Ne snad vůči mně, ale vůči lidem, kteří na řešení českého mýtného problému tři roky dřou a vůči Vašim obviněním se nemohou bránit. Nemluvě o tom, že rozhodnutí orgánu dohledu je dosud nepravomocné a zdá se mi, že jste až příliš rychle přispěchal s odsudky některých mých kolegů,“ napsal Dan Ťok.

Otevřený dopis si pak ministr dopravy dal na svůj Twitter, kam připojil i svůj komentář. Tento mail jsem poslal bývalému kolegovi a poslanci Marianu Jurečkovi. Pokud není „srab“ tak sdělí, koho obviňuje, nebo se omluví,“ napsal Dan Ťok.

Jurečka na výzvu reagoval a příspěvek okomentoval, že rád odpoví. „Pane ministře, jako ministr zemědělství jsem jako člen vlády přicházel opakovaně do kontaktu s tématem mýta a můj náměstek byl členem Vaší expertní skupiny pro mýto, dnes k tomu mluvím coby poslanec a místopředseda HV. Na dopis Vám rád odpovím,“ napsal Marian Jurečka.

Otevřený dopis Marianu Jurečkovi
Vážený pane poslanče,

až doposud jsem měl za to, že se zabýváte zemědělskou problematikou a nepochybně můžete zasvěceně pohovořit o tom, kdo jaké zájmy hájí na ministerstvu zemědělství. Ke svému překvapení jsem dnešního dne, tj. 15 května 2018, na stránkách internetového deníku Echo24.cz zaznamenal Vaše vyjádření k mýtnému tendru, že „někteří lidé na ministerstvu (dopravy) nehájí stoprocentně zájmy státu…můj pocit z toho je, že v tom výběrovém řízení byly chyby. Teď je otázka, zda pochybení byla účelová, aby byla možnost tendr úspěšně napadnout“. Dále pak uvádíte, že: „Vrabci na střeše si cvrlikají, že někteří lidé na ministerstvu dopravy inklinují ke Kapschi“.

Jsou-li Vaše výroky míněny vážně, pak máte jistě konkrétní indicie, se kterými byste měl neprodleně seznámit veřejnost. Nebo jste jenom takový pohádkový Jiřík, který zkrátka rozumí všemu, včetně řeči ptáků? Navození dojmu podezřelých vztahů či okolností pouze na základě pocitů totiž daleko překračuje hranice lidské slušnosti. Ne snad vůči mně, ale vůči lidem, kteří na řešení českého mýtného problému tři roky dřou a vůči Vašim obviněním se nemohou bránit. Nemluvě o tom, že rozhodnutí orgánu dohledu je dosud nepravomocné a zdá se mi, že jste až příliš rychle přispěchal s odsudky některých mých kolegů.

Pro osvěžení paměti si Vám dovoluji připomenout, že mýtné smlouvy, jejichž neblahé dědictví se dnes pokoušíme na ministerstvu zlomit, podepsal v březnu roku 2006 ministr za KDU-ČSL Milan Šimonovský, jenž ještě téhož roku, o tři měsíce později, podepsal první perverzní dodatek. Zove se „Návrh k provedení změny číslo 1“, kterým stát přišel o právo vlastnit některou infrastrukturu míst obsluhy zákazníků či stroje a zařízení subdodavatelů. Naprosto se tím zvýšila závislost mýtného systému a tedy i státu na externích subjektech a zcela se tím změnila pravidla hry v neprospěch státu. Nikdy jsem však z toho veřejně nevyvodil, že některé politické strany inklinovali či snad stále inklinují ke Kapschi.

Rád bych Vás  tímto vyzval, abyste uvedl a uveřejnil konkrétní jména pracovníků ministerstva dopravy, jež inklinují ke Kapschi, a dal jim tím možnost bránit se žalobou u civilního soudu, nebo abyste navždy mlčel.

S pozdravem

Dan Ťok, ministr dopravy

lsred