Prodej nových aut v ČR v pololetí stagnoval na 144 tisíc vozech
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Prodej nových osobních aut v Česku v první pololetí letošního roku dosáhl 143.784 vozů, loni jich bylo ve stejném období o 0,46 procenta více. V samotném červnu prodeje meziročně klesly o 2,64 procenta na 25.932 aut, informoval ve středu Svaz dovozců automobilů. Největší zájem je tradičně o vozy Škoda, kterých se za šest měsíců prodalo 46.976, což je zhruba třetina trhu.
Z jednotlivých modelů je nejprodávanější Škoda Octavia, následovaná fabií a rapidem. Vozů značky Volkswagen se prodalo 13.741, Hyundai 10.367, Dacií 8537 a Fordů 7439. Ostatní značky mají menší než pětiprocentní podíl na trhu.
Celkem 71,8 procenta vozů v prvním pololetí koupily firmy. Téměř dvě třetiny všech nových aut jsou s benzinovým motorem, podíl dieselů je 31,68 procenta. Z pohledu obchodních tříd je na prvním místě SUV s 41.364 registrovanými vozy, poté nižší střední třída s 29.264 vozy a na třetím místě jsou malé vozy, kterých bylo registrováno 23.295. Nejméně se prodávají luxusní auta, do konce června jich přibylo 279.
Registrace lehkých užitkových automobilů vzrostly proti loňskému roku o více než pět procent na 9811 vozů. První je značka Peugeot s 1293 registracemi, druhý je Volkswagen a třetí Renault. Prodej nákladních aut za šest měsíců klesl o necelá dvě procenta na 4960 vozů. Nejvíce prodaly firmy DAF, Mercedes-Benz a MAN.
Nové registrace autobusů vzrostly o téměř 44 procent na 553 kusů. První je domácí značka Iveco Bus, druhý skončil rovněž tuzemský SOR a třetí je Mercedes-Benz.
Poptávka po motocyklech stoupla meziročně o půl procenta na 9668 strojů. Nejvíce prodala Honda, následují Yamaha a CF Moto.