Přichází Putinův „zločinec“: Nová stíhačka páté generace Su-57 bude dodána ruskému letectvu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
První sériově vyráběná ruská stíhačka páté generace Su-57, která má v kódu NATO označení Felon (Zločinec), s funkčním motorem první generace bude dodána ministerstvu obrany do konce tohoto roku, řekl podle agentury TASS ředitel státní korporace Rostech Sergej Čemezov.
„V blízké budoucnosti, doslova do konce roku, bychom měli dodat sériově vyráběné letadlo s motorem první generace. Vyhovuje všem požadavkům na letadla páté generace,“ uvedl Čemezov. "Již jsme dodali 10 letadel coby zkušebních, fungovala úspěšně. Nyní probíhá implementace státní smlouvy na dodávku 76 letadel," dodal ředitel Rostech.
Ve skutečnosti ale první sériový Su-57 před rokem, 24. prosince 2019 havaroval krátce po vzletu a byl zcela zničen. Pilot se katapultoval. Tato událost už tak dále prodloužila původní harmonogram vývoje stíhačky.
Ministerstvo obrany již dříve uvedlo, že Su-57 úspěšně prošel bojovými testy v Sýrii.
Su-57 je víceúčelová stíhačka páté generace určená k ničení všech typů vzdušných, pozemních a námořních cílů. Je vybavena technologií stealth s širokým využitím kompozitních materiálů. Je tak prvním letounem v ruském letectvu se schopnostmi stealth, tedy značně sníženou možností detekce. Motory jsou projektovány tak, aby udržovaly Su-57 v tzv. supercruise, tj. nadzvukové cestovní rychlostí. Ta se rovná 1,6 Mach ve výšce 11 tisíc metrů. Takové schopnosti dosahuje zatím jen americká stíhačka Boeing F-22 Raptor. Su-57 by ji ale měl zřejmě dosahovat až s motorem druhé generace. Nadzvukové stíhačky totiž většinou dosahují nadzvukové rychlosti jen krátkodobě a to navíc s přídavným spalováním. Su-57 je vybavena nejpokročilejším palubním radioelektronickým vybavením, včetně výkonného palubního počítače (tzv. elektronický druhý pilot), radarový systém se rozšířil po celém trupu a přibyly některé další inovace, zvláště ve výzbroji.