Nové nařízení EU rozčililo spotřebitele. Víčko připevněné k lahvi Coca-Coly jim vadí při pití
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Nová víčka na lahvích od Coca-Coly sklízí rozsáhlou kritiku z řad německých spotřebitelů. Plastové uzávěry jsou nově pevně přidělané k láhvi kvůli nařízení EU a ochraně životního prostředí. Po otočení a otevření láhve se víčko „přilepí“ k hrdlu a nelze odejmout. „Je to jedno z nejzbytečnějších a nejotravnějších ‚vylepšení‘, jaké jsem kdy viděl,“ stěžují si občané na sociálních sítích. Společnost Coca-Cola představila novinku před několika měsíci v Německu a od té doby sklízí na internetu kritiku, píše deník Bild.
Každý kdo si v německém supermarketu sáhne pro láhev Coca-Coly, tak si doma všimne toho, že víčko nelze oddělit od láhve. Je to záměr nápojového giganta a sundávání víčka není ani zamýšleno. Koncern se odvolává na nařízení Evropské unie, které vyžaduje od roku 2024 povinnost používat pevný kryt u plastových lahví. Od nového „vylepšení“ si tak gigant slibuje lepší ochranu životního prostředí.
Aufdrehen, Deckel nach hinten kippen, einrasten lassen und genießen: Ab sofort besitzen immer mehr unserer PET-Einwegflaschen einen neuen Verschluss, der an der Flasche hängen bleibt – und somit nicht in der Umwelt landen kann. Also: Bitte dran lassen! https://t.co/2dTHsee8m5 pic.twitter.com/MsAtToPup1
— Coca-Cola Deutschland (@CocaCola_De) January 5, 2022
Paradoxem je slogan „Let me have a go“, který je vytištěný přímo na plastových neodjímatelných víčkách. „Je to jedno z nejzbytečnějších a nejotravnějších ‚vylepšení‘, jaké jsem kdy viděl. Rád piji přímo z láhve a víčko je zkrátka otravné,“ kritizují nové opatření Němci na sociálních sítích.
„To je ale blbý nápad! Víčko vždycky překáží,“ napsal jeden z uživatelů Twitteru s tím, že ho současný koncept výrobce sladkých nápojů nepřesvědčil. „Otevřené víčko nešikovně spadne zpět do proudu vody a udělá všude nepořádek. Přítelkyně mi hned to víčko utrhne,“ cituje uživatele deník Bild.
Coca-Cola Germany switches cap from single-use PET bottles for better recycling.
— SEALIVE (@EU_SEALIVE) February 9, 2022
"The company is changing the design in line with the EU's Single-Use Plastics Directive. If the caps are attached to the bottle, this ensures a better recycling cycle in EU"https://t.co/WRVlrS1m3x pic.twitter.com/W4fEVhsp0L
Legislativní důvody a nařízení EU vysvětluje Philip Heldt ze Spotřebitelského centra NRW tím, že na 100 metrech pláže u Severního moře bylo nalezeno 43 plastových víček od lahví. „Důvodem k zavedení onoho nařízení platného od roku 2024 byla skutečnost, že během monitoringu evropských pláží bylo nalezeno ohromné množství plastových víček,“ prohlásil Heldt.
Společnost mění design v souladu se směrnicí EU o jednorázových plastech. „Pokud jsou uzávěry připevněny k láhvi, zajišťuje to lepší recyklační cyklus v EU,“ píše portál Petnology.
Pevný uzávěr ještě více usnadňuje sběr a recyklaci všech součástí láhve. Spotřebitelé jednoduše nechají uzávěr na láhvi během pití, opět jej zavřou a obal jako obvykle odevzdají do zálohového automatu. „Zůstává stejně skvělá chuť a zážitek z pití, které lidé od našich nápojů očekávají. Jsme hrdí na to, že jsme jedním z prvních výrobců v Německu, kteří začali zavádět nová víčka pro zlepšení recyklačního cyklu dva roky před koncem přechodného období nového požadavku EU,“ řekl zástupce německé odnože Coca-Coly Tim Kolbe pro Petnology.
Our new attached caps make it easier to collect and recycle the whole package. Simply keep the cap attached and recycle together.
— Coca-Cola GB (@CocaCola_GB) October 27, 2022
Společnost Coca-Cola zavedla požadavek na ochranu životního prostředí ještě dříve, než se nařízení stalo povinné. Od loňského roku se láhve na jedno použití postupně mění – skleněných a vratných plastových lahví se nařízení netýká. Přesto ale společnost čelí frustraci a rozsáhlé kritice ze stran zákazníků. „Jsme si vědomi toho, že je nepříjemné, když se mění osvědčené principy. Musíme se ale posouvat dál a dívat se do budoucna, kde může být potenciál ke zlepšení,“ zdůvodnila společnost Coca-Cola kritizovaný trend.
„Naše nové připevněné uzávěry usnadňují sběr a recyklaci celého balení. Jednoduše ponechte uzávěr nasazený a recyklujte dohromady,“ stojí v propagačních textech nápojového koncernu. Pokud se s novým uzávěrem zachází správně, tak se zážitek z nápoje nijak nezmění, píše se v prohlášení nápojového giganta. „Jednoduše odšroubujte uzávěr, odklopte víčko a užívejte si svůj oblíbený nápoj,“ uvádí Coca-Cola.