SKANDÁL VOLKSWAGENU

Američtí majitelé Volkswagenů dostali od firmy odškodné až 10 000 dolarů

SKANDÁL VOLKSWAGENU
Američtí majitelé Volkswagenů dostali od firmy odškodné až 10 000 dolarů

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Američtí majitelé naftových vozů Volkswagen, které byly vybaveny nelegálním softwarem pro manipulaci s emisemi oxidů dusíku, obdrželi v rámci odškodného více než 9,8 miliardy USD (218,8 miliardy korun). Oznámila to v noci na neděli Federální obchodní komise (FTC).

Volkswagen nabídl majitelům více než 550 000 znečišťujících naftových vozů v USA, že je buď opraví nebo odkoupí zpět. FTC ve své závěrečné zprávě o urovnání uvedla, že více než 86 procent majitelů, kteří se zúčastnili urovnání, dalo před opravou přednost odkupu auta nebo předčasnému ukončení leasingu.

Samotná automobilka vyplatila 9,5 miliardy USD. Zbývajících 300 milionů USD vyplatil dodavatel naftových motorů Robert Bosch.

Volkswagen v rámci dohody souhlasil, že kromě opravy nebo odkupu auta také majitelům vyplatí odškodné 5100 až 10 000 dolarů, napsala agentura Reuters.

Celkově stál Volkswagen emisní skandál již 30 miliard eur (785,6 miliardy Kč). Tato částka zahrnuje pokuty, náklady na odkup aut a opravy a další urovnání.

Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. V roce 2017 automobilka přiznala vinu v případě obvinění z podvodu, bránění spravedlnosti a falšování prohlášení a dohodla se s americkým ministerstvem spravedlnosti na urovnání ve výši 4,3 miliardy USD. Minulý měsíc americký odvolací soud rozhodl, že dva americké okresy mohou kvůli manipulaci s emisemi vymáhat na Volkswagenu další pokuty, což může pro automobilku znamenat další vysoké náklady.

 

,

28. července 2020