Elektromobily

Nastal globální pokles v prodeji elektromobilů, poprvé od roku 2014

Elektromobily
Nastal globální pokles v prodeji elektromobilů, poprvé od roku 2014

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Celosvětové snahy jsou, aby prodeje elektromobilů explodovaly. Na některých důležitých trzích však k něčemu takovému nyní nedochází. Naopak. Prodeje aut na elektrický pohon tam dokonce klesají. Ačkoliv se očekával zlom v oblasti elektronické mobility, prodeje váznou. Dle čísel „E-Mobility Sales Review“ společnosti PricewaterhouseCoopers (PwC) se ve třetím čtvrtletí roku 2019 počet nových registrací bateriových elektrických vozidel globálně snížil o 2,8 procenta. Stalo se tak poprvé od roku 2014.

Propad u nových registrací plug-in hybridů však byl ještě výraznější, dle údajů se snížil o 23,8 procenta. Od července do září bylo na celém světě puštěno do provozu 312 573 elektromobilů na baterie (BEV) a 102 907 plug-in hybridů (PHEV), což je pokles o 8,8 procenta.

Hlavním důvodem je zrušení finančních pobídek čínské vlády na podporu konsolidace trhu. V souladu s tím se na největším trhu s elektronickými auty na světě snížil nákup baterií do elektroaut o 15,7 a u plug-in hybridů o 27,3 procenta. V PwC se ale očekává, že státní dotace budou mít pouze odkladný účinek v zájmu o tento typ vozidel. V takovém případě je pravděpodobné, že údaje o prodeji elektronických automobilů zase brzy vzrostou.

To platí i pro další důležité trhy. V pěti největších evropských zemích – Německu, Francii, Velké Británii, Itálii a Španělsku – se tak počet nových registrací u elektronických vozidel téměř zdvojnásobil, přičemž tady také dominují baterie na elektrický pohon ve srovnání s plug-in hybridy. I přes některé problémy s dostupností se prodeje zvyšují i díky rozšiřující se nabídce.

Naproti tomu v USA se počet nových registrací ve třetím čtvrtletí opět snížil, a to o 15,5 procenta pro BEV a o 29,8 procenta pro PHEV. Podle expertů je to zejména kvůli rostoucí poptávce amerických zákazníků po SUV a pick-upech, mezi nimiž má ale elektrický pohon jen menší počet modelů.

Mezitím pokračuje růst alternativních pohonných systémů - příkladem je Švýcarsko. V září byl jejich tržní podíl rekordních 16,2 procenta, přičemž počet registrací se více než zdvojnásobil ve srovnání s loňským rokem. Od začátku roku se na silnici dostalo 26 274 nových osobních automobilů s hybridním, elektrickým či plynovým pohonem anebo s palivovým článkem, tedy o 75,5 procent více než v prvních devíti měsících roku 2018. Hybridní motorizace vzrostla o 54,4 procenta, elektromobily o 153,9 procenta a modely CNG o 18,2 procenta. Podíl plug-in vozidel (všechny elektrické modely a plug-in hybridy) na celkovém trhu je 4,9 procenta, ve srovnání s 2,9 procenta v prvních třech čtvrtletích předchozího roku.

, , job

3. listopadu 2019