ŽÁCI DLE VYZNÁNÍ

Rychlá islamizace Vídně. Ve třídách je 41 % muslimských žáků. Přibývá nesnášenlivosti

ŽÁCI DLE VYZNÁNÍ
Rychlá islamizace Vídně. Ve třídách je 41 % muslimských žáků. Přibývá nesnášenlivosti

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Vídeň se za několik let zřejmě stane většinovým muslimským městem. Podíl dětí muslimského vyznání na vídeňských základních a středních školách dosáhl nového maxima. Podle aktuálních údajů tvoří muslimští žáci 41,2 procenta všech žáků těchto škol, což představuje mírný nárůst oproti loňským 39,4 procenta. Píše o tom rakouský deník Kurier s odvoláním na data agentury APA, které je poskytla kancelář radní pro vzdělávání Bettiny Emmerlingové (strana NEOS).

Z celkového počtu zhruba 112 600 žáků vídeňských základních, středních, speciálních a polytechnických škol tvoří křesťané 34,5 procenta, přičemž z toho 17,5 procenta jsou římští katolíci a 14,5 procenta pravoslavní. Bez vyznání je 23 procent dětí. Podíl buddhistických a židovských žáků činí 0,2 procenta, respektive 0,1 procenta, dalších náboženských skupin pak 0,9 procenta.

Emmerlingová v této souvislosti upozorňuje na zvyšující se míru náboženské oddanosti u muslimských mladistvých a s ní související negativní postoje. „Zaznamenáváme například antisemitismus, nepřátelství vůči LGBTIQ lidem nebo odmítání rovnosti žen a mužů.“ Podle ní je nepřípustné, aby někdo ve Vídni „řídil svůj život podle fundamentalistického výkladu náboženských textů, který je nepřátelský vůči ženám, menšinám, státu nebo demokracii,“ prohlašuje představitelka levicové strany z vídeňské radnice.

Radní zároveň zdůraznila, že město dlouhodobě usiluje o mezináboženský dialog a podporu základních společenských hodnot: „Zejména pro mladé lidi musí být lidská důstojnost, pluralismus a demokracie samozřejmostí – stejně jako rovnost mužů a žen.“ Podle ní je důležité, aby se schopnost žít v pluralitní společnosti rozvíjela už v raném věku. To se ale léta už nedaří.

V reakci na uvedený vývoj Emmerlingová navrhuje zavedení nového společného předmětu. „Vzhledem k těmto trendům potřebujeme více než kdy jindy povinný společný předmět ‚Život v demokracii‘ pro všechny děti už od základní školy,“ míní. Výuka demokracie, etiky a hodnot by se podle ní měla odehrávat na jednotném základě. Přivítala přitom, že radní pro oblast školství Christoph Wiederkehr již v tomto směru představil konkrétní plány.

jhr

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.