Úspěch stávek ve Volkswagenu? Dozorčí rada zvažuje, že továrny v Německu automobilka nezavře
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Dozorčí rada německého automobilového koncernu Volkswagen (VW) se staví spíše proti uzavření velkých závodů automobilky v Německu. Uvedla to agentura Reuters, která se odvolává na odborný měsíčník Manager Magazin. Závazné rozhodnutí dosud nepadlo. Zatím poslední kolo jednání o mzdách mezi odbory a vedením firmy skončilo v pondělí. Zástupci zaměstnanců přitom jednání spojují s tématem úsporných opatření a hrozícího uzavírání německých provozů.
Členové dozorčí rady mluvili o zastavení výroby v drážďanském závodě s třemi stovkami zaměstnanců a o možném prodeji závodu v Osnabrücku, který zaměstnává přibližně 2300 lidí. Manager Magazin to napsal s odvoláním na blíže nespecifikovaný počet účastníků jednání, které se konalo v polovině listopadu.
Časopis také uvádí, že hlavní akcionář - rodina Porsche - ztrácí trpělivost s vleklými jednáními a uvědomuje si, že vyhlídky na uzavření některých závodů se "rozplývají".
Kapacitu závodu v Osnabrücku v tuto chvíli Volkswagen využívá jen ze 30 procent. Zájemce o převzetí tohoto provozu se ještě nenašel.
Jednání mezi vedením VW a zástupci zaměstnanců budou pokračovat 16. a 17. prosince už pátým kolem. Podle zástupců zaměstnanců je jakékoliv uzavírání závodů v Německu zcela nepřijatelné. Minulé kolo provázela už druhá výstražná stávka, do níž se zapojily desítky tisíc zaměstnanců.
Důvodem problémů největší automobilky v Evropě jsou podle koncernu mimo jiné sílící konkurence, především v Asii, a zároveň klesající poptávka. Odboráři tvrdí, že automobilu do krize dostaly chyby manažerů.
Jednání se týká mezd přibližně 120 000 zaměstnanců v závodech kmenové značky Volkswagen, kde platí zvláštní dohoda o mzdách, a dalších 10 000 zaměstnanců VW v Sasku, jejichž mzdy jsou rovněž navázané na tuto dohodu. Kromě toho odbory požadují garanci, že nedojde k zavírání německých provozů.
Do koncernu VW patří i česká automobilka Škoda Auto, které se ale na rozdíl od značky Volkswagen daří. Na konci října uvedla, že celosvětově za tři čtvrtletí zvýšila meziročně výrobu o 5,3 procenta na 780 500 vozů. Vedoucí plánování lidských zdrojů společnosti Škoda Auto Štěpán Lacina koncem listopadu řekl, že automobilka nyní neplánuje propouštění kmenového personálu, snižování stavů se má týkat pouze agenturních pracovníků.