Poplatek za Facebook a Instagram bez reklam. Meta se odvolává na EU
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Platforma Meta plánuje evropským uživatelům Facebooku nebo Instagramu účtovat 13 eur měsíčně za používání sociálních sítí bez reklam na své mobilu. Meta tím představila svůj plán, který předložila evropským regulačním orgánům. Lidé, kteří nechtějí souhlasit s personalizovanými reklamami, které jsou hlavním zdrojem Mety, tak mohou za poplatek nadále používat sociální sítě bez nich, píše list The Wall Street Journal (WSJ).
Tímto návrhem se snaží Meta vyhovět pravidlům Evropské unie. Představitelé společnosti měli plán podrobně představit na schůzkách v září s evropskými regulátory ochrany soukromí v Irsku a regulátory digitální hospodářské soutěže v Bruselu. Plán nazývá "SNA", tedy předplatné bez reklam. Chce ho zavést pro evropské publikum v následujících měsících.
Uživatelé by si mohli vybrat mezi pokračováním bezplatného přístupu k Instagramu a Facebooku s personalizovanými reklamami, nebo si předplatit za verzi bez reklam, uvedli WSJ lidé obeznámení s návrhem. V rámci plánu společnost Meta uvedla regulačním orgánům, že bude uživatelům účtovat zhruba 10 EUR měsíčně za používání na počítači a zhruba 6 EUR za každý další propojený účet. Na mobilních zařízeních by cena vyšplhala na zhruba 13 EUR měsíčně, protože chce společnost zohlednit i poplatky pro Apple Store a Google Play.
Výkonný orgán EU minulý měsíc uvedl, že reklamní síť Instagramu, Facebooku a Mety bude spadat pod nový zákon o digitální konkurenci a o digitálních trzích. Tento zákon vyžaduje souhlas uživatele před spojením uživatelských dat mezi jejími službami nebo jejích kombinací s daty od jiných společností.
Plán na spuštění možnosti předplatného pro základní služby Meta je pro společnost zásadním obratem. Generální ředitel společnosti Mark Zuckerberg dlouho trval na tom, že jeho základní služby by měly zůstat bezplatné a těžit z reklam, aby mohly být dostupné lidem všech úrovní příjmů. Podle WSJ ale některé zdroje obeznámené s plánem Mety pochybují, zda budou regulační orgány považovat částkou předplatného, za přiměřenou, aby si ji mohli dovolit všichni nehledě na příjem, kteří dbají na ochranu svého soukromí.
Uživatelé v USA by ale neměli očekávat, že jim rovněž brzy bude nabídnuta možnost platit za Instagram nebo Facebook bez reklam. Návrhy společnosti Meta byly navrženy konkrétně pro požadavky regulačních orgánů EU na získání souhlasu před zpracováním uživatelských dat pro výběr vysoce personalizovaných reklam.