„Poteče krev!“ Český herní hit Kingdom Come se dočkal komiksové adaptace z USA
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Úspěšná historická videohra Kingdom Come: Deliverance českého vývojáře Daniela Vávry se ve Spojených státech dočkala komiksového zpracování. Scenáristou se stal Brett Murphy a kreslířem Wilson Gandolpho. Kingdom Come: Deliverence se tak zařadilo zařadilo mezi hry jako Assassin's Creed, Tomb Raider či Last of Us, které inspirují tvůrce jiných médií. Příběh, který se odehrává v Čechách v 15. století v době panování Václava IV., nyní vychází v češtině. Informoval o tom Jiří Pavlovský, šéfredaktor nakladatelství Crew.
"V podstatě okamžitě, kdy se rozkřiklo, že něco podobného bude, nás začali čtenáři, knihkupci i herní prodejci bombardovat dotazy, jestli a kdy komiks vydáme. A tak začalo docela komplikované zajišťování práv. Výsledný produkt jsme samozřejmě konzultovali s lidmi z firmy Warhorse, kteří se přímo na hře podíleli," uvedl Pavlovský.
Komiksového zpracování hry se v Americe chopilo studio Behemoth Comics, které se specializuje spíše na nezávislé komiksy a snaží se objevovat nové zajímavé autory, ale nechává se inspirovat i úspěšnými popkulturními fenomény.
"Komiksový příběh je určen především pro fanoušky hry. Vychází z detailů, které se už do hry nevešly, a dovypráví osudy lidí, které byly ve hře nakousnuté," uvedl Pavlovský s tím, že součástí knihy je i galerie obrazů.
Zikmundova vojska drancují české království, ale k dosažení svých cílů a zničení všech stoupenců Václava IV. potřebuje samozvaný král jednu zásadní věc: peníze. "Je potřeba dobýt Skalici, kde se nacházejí stříbrné doly. Pomocí vojáků, vražd, zrady… a samozřejmě jednoho z nejlepších banditů v Zikmundově žoldu, všeho schopného parchanta jménem Prcek. Poteče krev. Spousta krve," láká komiksové nakladatelství Crew na adaptaci populární videohry.
Komiksová předehra slavné české počítačové hry Kingdom Come představuje nejen historické pozadí tohoto fenoménu, ale také minulost zásadních postav.
Kingdom Come: Deliverance, která se začala prodávat před pěti lety, 13. února 2018, je jednou z nejznámějších počítačových českých her. Hra, které se jen za první rok prodaly dva miliony kopií, vznikla ve studiu Warhorse vývojáře Daniela Vávry a úspěchy sklízela i v zahraničí. Hra byla nominovaná na různé herní ceny a v současné době se jí už prodalo přes pět milionů kusů. Vávra před lety stál u zrodu další úspěšné hry českého původu, trilogie Mafia, jejíž první díl se na trhu objevil v roce 2002.
Celkové náklady na vývoj hry vydané na PC, PlayStation 4 a Xbox One se podle tvůrců pohybovaly v řádu stovek milionů korun, což z titulu udělalo jednu z nejdražších českých her. Zhruba 1,1 milionu liber (tehdy asi 31,5 milionu korun) tvůrci získali od fanoušků prostřednictvím crowdfundingu. Část peněz poskytl finančník a podnikatel Zdeněk Bakala.
Vývojářskou společnost Warhorse Studios v roce 2019 koupila firma Koch Media patřící švédské vydavatelské firmě THQ Nordic. Většinovým vlastníkem studia byl dříve finančník a podnikatel Zdeněk Bakala, dalšími majiteli pak zakladatelé Daniel Vávra a Martin Klíma. Firmy detaily transakce nezveřejnily, podle serveru iHNED.cz měla tehdy Koch Media za studio zaplatit 42,8 milionu eur, tedy v té době asi 1,1 miliardy korun.
čtk,