HIT NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH

Adidas, Stalinův pomník nebo telefonní signál? Lidovci si nové logo chválí

HIT NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH
Adidas, Stalinův pomník nebo telefonní signál? Lidovci si nové logo chválí

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Nové logo lidovců a STAN, se kterým společně půjdou do parlamentních voleb, se stalo terčem vtipálků na sociálních sítích. Přirovnávají ho například k telefonnímu signálu nebo logu sportovního oblečení Adidas. Některým dokonce čtyři pruhy připomínají bývalý Stalinův pomník na Letné, kterému se posměšně přezdívalo Fronta na maso.

Společné volební logo, které představili šéfové KDU-ČSL a STAN v pondělí, obsahuje čtyři žluté pruhy, které se směrem doprava zvětšují. Pod nimi je bílý nápis LIDOVCI v modrém poli a modrý nápis STAROSTOVÉ v bílém poli.

Právě z těchto pruhů si začali uživatelé sociálních sítích utahovat „Furt jsem si nebyl jist, co mi to logo sjednocených lidovců a starostů těmi zmenšujícími se pruhy v řadě připomíná… Jde jim zajisté vo člověka, budou to tedy najisto 4 člověci od největšího k nejmenšímu, jako tady,“ napsal na Facebooku Tomáš Čech a doplnil komentář fotkou Stalinova pomníku z padesátých let.

Dalším zase pruhy připomínají logo známé německé společnosti Adidas, která vyrábí sportovní oblečení. Jiní si zase všimli podobnosti s logem finanční společnosti OVB, kterou vloni potrestala Česká národní banka pokutou ve výši pět milionů za klamání klientů. Ostatní zase poukazovali na to, že patrně koalice chce zajistit na území Česka plný signál, čímž naráželi právě na symbol čtyř sloupců.

Logo si naopak pochvalují lidovci a šéf Starostů a nezávislých Petr Gazdík vyzval na svém Facebooku, aby ho lidé sdíleli. Nicméně podle předsedy KDU-ČSL mají pruhy představovat něco úplně jiného, než co v něm vidí vtipálci.

„Je to ten nárůst, který očekáváme. A také to symbolizuje to, že politici by měli mít blízko k lidem, k rodinám a že od těch rodin, přes obce, přes regiony potom se má vládnout,“ řekl Bělobrádek ČTK. „Vládnutí má být zespoda. Nemá to být demokratický centralismus, ale má to být vládnutí tak, aby potřeby lidí od rodin přes obce a regiony se projevovaly i v celostátním měřítku,“ doplnil.

Obě uskupení jednala o vzniku volební koalice od loňského prosince, vedení lidovců a starostů její vznik potvrdila v dubnu. Na rozdíl od kandidatury samostatných stran musí volební koalice pro vstup do sněmovny získat nejméně deset procent hlasů. To znamená riziko především pro KDU-ČSL, která by bez starostů bezpečně překonala pětiprocentní práh, součet preferencí obou skupin v průzkumech se ale pohybuje na hranici deseti procent. Bělobrádek i Gazdík ale předpokládají, že se zvýšený volební práh podaří bez potíží překonat.

Předseda STAN Petr Gazdík a šéf KDU-ČSL Pavel Bělobrádek představili společné logo, se kterým půjdou do voleb. - Foto: internetové stránky KDU-ČSL (www.kdu.cz)

 

, bp

18. května 2017