Dobré výsledky automobilky

Škoda Auto: Opět rekordy, 99 tisíc prodaných vozů

Dobré výsledky automobilky
Škoda Auto: Opět rekordy, 99 tisíc prodaných vozů

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Automobilka Škoda Auto hlásí nejlepší květnový výsledek v historii firmy. Firma zvýšila meziročně své dodávky zákazníkům o 2,4 procenta na 99 000 vozů, v přepočtu na vozy jde meziročně o nárůst o 2300 vozů. Naopak čínský trh a modely Octavia, Rapid a Yeti zaznamenaly pokles. Škoda Auto to ve středu uvedla v tiskové zprávě.

Octavia zůstává nejprodávanějším modelem značky navzdory poklesu. V květnu jich automobilka dodala 33 000, meziročně to je o deset procent méně. Druhým nejprodávanějším modelem je Fabia, kterých firma dodala 18 600, meziročně o 4,5 procenta více. Značný nárůst zaznamenal model Citigo, kterého automobilka v květnu dodala 3500 kusů, meziročně o 20,7 procenta více.

Kromě Octavie dodala automobilka méně kusů i modelu Rapid, meziročně o 12 procent. Škoda dodala v květnu 16.100 kusů tohoto modelu. Propad zaznamenal i Yeti, meziročně o osm procent na 7800 vozidel. Model Yeti skončí, na konci roku ho nahradí nové SUV Karoq.

Nového velkého SUV Kodiaq pak prodala Škodovka v květnu 7500 kusů, přičemž od jeho březnového vstupu na trh prodala společnost již 17 100 modelů Kodiaq.

Škoda Kodiaq - FOTO: Škoda Auto

„I přes velice složitou situaci na trzích některých regionů se nám minulý měsíc podařilo prodat více vozů než v kterémkoli květnu v minulosti. Těší nás zejména úspěšný nástup modelu Škoda Kodiaq. První vůz naší SUV-ofenzivy naši zákazníci skvěle přijali,“ řekl člen představenstva společnostiŠkoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn.

V západní Evropě prodala automobilka v květnu 42 800 vozů, meziročně o 4,1 procenta více. Na nejsilnějším evropském trhu, v Německu, potvrdila Škoda loňský výsledek, prodala 15 500 aut. Ve Francii prodala firma meziročně o 13,5 procenta více vozů, ve Velké Británii o 5,9 více vozů, v v Itálii činil nárůst 27,5 procenta a v Nizozemsku 12,7 procenta.

Ve střední Evropě zvýšila Škoda své dodávky zákazníkům o 14,5 procenta na 19 000 vozů, meziročně o 2400 vozů více. Na domácím českém trhu vzrostly dodávky zákazníkům o 12,1 procenta na 9100 vozů. Automobilka hlásí meziroční nárůst také z Polska, Slovenska, Chorvatska a Slovinska.

Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly dodávky v květnu o 9,9 procenta na 3600 vozů. V Rusku zaznamenala značka Škoda v květnu zvýšení prodeje o 5,9 procenta na 5000 vozů.

Na svém největším trhu v Číně dodala Škoda v květnu svým zákazníkům 22 700 vozů a zaznamenala tak meziroční pokles o 6,1 procenta. Způsobila jej podle firmy zejména aktuální obměna modelové palety.

Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen. Provozuje tři výrobní závody v Česku a zaměstnává v nich zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům celosvětově 1 127 700 aut, třetí rok po sobě přes milion vozů.

,

14. června 2017