Propagace Evropského myšlenky

Evropo, vpřed! Evropský parlament chystá kampaň proti euroskeptikům

Propagace Evropského myšlenky
Evropo, vpřed! Evropský parlament chystá kampaň proti euroskeptikům

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Poslanci v Evropském parlamentu chtějí odradit lidi od volení euroskeptických stran. Navrhli proto kampaň, která je cílená na volby do Evropského parlamentu v roce 2019. Brusel chce bojovat proti negativnímu postoji řady voličů vůči EU a přesvědčit je, aby k volbám přišli ve větším počtu. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil server Politico.

Projekt sebepropagace Evropského parlamentu bude mít dle zprávy několik fází. V té první se zaměří na to, aby občané měli povědomí o svojí práci a kompetentnosti. Dalším cílem je přesvědčit co nejvíce lidí, aby přišli k volbám. „Kampaň by neměla pouze přivést voliče k volbám, ale také je přesvědčit k podpoře evropského projektu,” stojí v dokumentu.

Generální tajemník Evropského parlamentu a autor kampaně Klaus Welle poukázal na snížený zájem o volby dává větší prostor euroskeptickým stranám. „Evropský parlament by měl mít jasný a jednoznačný postoj ve prospěch Evropské unie,“ uvedl Welle pro server Politico.

Evropský parlament se má podle plánované strategie prezentovat jako hlavní instituce, která dokáže uvádět, vysvětlovat a doprovázet voliče před volbami do Evropského parlamentu a zaujímat přitom nestranný a celoevropský úhel pohledu. Má také poskytnou všechny praktické informace, které se k volbám vztahují.

Dokument počítá se dvěma variantami, které nesou název „Vyberte si svou budoucnost“ a „Pro Evropu, která chrání a posiluje“. Tato sdělení by měla být jasná, jednoduchá a měla by být dlouhodobě posilována. Jednotlivé slogany by se měly nést v duchu prohlášení Donalda Trumpa nebo Emmanuela Macrona, zejména pak hesla „Make America Great Again!” (Udělejme Ameriku znovu velkou!) a „La France en marche!” (Francie vpřed!).

Klíčovou součástí komunikační strategie je zaměřit se na osoby, které mají pozitivní postoj k Evropské unii, ale přesto nechodí k volbám. Jedná se především o studenty a mladé voliče. Pokusí se také přesvědčit klíčové osobnosti, které by mohly voliče přesvědčit.

Tato strategie sklidila očekávanou kritiku z řad euroskeptiků. Europoslanec Peter Lundgren ze strany Švédských demokratů (SD) to považuje propagandu. „Evropští federalisté jsou zoufalí poté, co ztratili vliv po nedávno prohraných volbách v Rakousku a České republice,” uvedl Lundgren pro server Politico. Podle něj by se měl Evropský parlament zachovat neutrálně a ne se snažit umlčet své kritiky.

plénum EP - Foto: archiv Evr.parlamentu

 

, mk