Evropo, vpřed! Evropský parlament chystá kampaň proti euroskeptikům
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Poslanci v Evropském parlamentu chtějí odradit lidi od volení euroskeptických stran. Navrhli proto kampaň, která je cílená na volby do Evropského parlamentu v roce 2019. Brusel chce bojovat proti negativnímu postoji řady voličů vůči EU a přesvědčit je, aby k volbám přišli ve větším počtu. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil server Politico.
Projekt sebepropagace Evropského parlamentu bude mít dle zprávy několik fází. V té první se zaměří na to, aby občané měli povědomí o svojí práci a kompetentnosti. Dalším cílem je přesvědčit co nejvíce lidí, aby přišli k volbám. „Kampaň by neměla pouze přivést voliče k volbám, ale také je přesvědčit k podpoře evropského projektu,” stojí v dokumentu.
Generální tajemník Evropského parlamentu a autor kampaně Klaus Welle poukázal na snížený zájem o volby dává větší prostor euroskeptickým stranám. „Evropský parlament by měl mít jasný a jednoznačný postoj ve prospěch Evropské unie,“ uvedl Welle pro server Politico.
Evropský parlament se má podle plánované strategie prezentovat jako hlavní instituce, která dokáže uvádět, vysvětlovat a doprovázet voliče před volbami do Evropského parlamentu a zaujímat přitom nestranný a celoevropský úhel pohledu. Má také poskytnou všechny praktické informace, které se k volbám vztahují.
Dokument počítá se dvěma variantami, které nesou název „Vyberte si svou budoucnost“ a „Pro Evropu, která chrání a posiluje“. Tato sdělení by měla být jasná, jednoduchá a měla by být dlouhodobě posilována. Jednotlivé slogany by se měly nést v duchu prohlášení Donalda Trumpa nebo Emmanuela Macrona, zejména pak hesla „Make America Great Again!” (Udělejme Ameriku znovu velkou!) a „La France en marche!” (Francie vpřed!).
Klíčovou součástí komunikační strategie je zaměřit se na osoby, které mají pozitivní postoj k Evropské unii, ale přesto nechodí k volbám. Jedná se především o studenty a mladé voliče. Pokusí se také přesvědčit klíčové osobnosti, které by mohly voliče přesvědčit.
Tato strategie sklidila očekávanou kritiku z řad euroskeptiků. Europoslanec Peter Lundgren ze strany Švédských demokratů (SD) to považuje propagandu. „Evropští federalisté jsou zoufalí poté, co ztratili vliv po nedávno prohraných volbách v Rakousku a České republice,” uvedl Lundgren pro server Politico. Podle něj by se měl Evropský parlament zachovat neutrálně a ne se snažit umlčet své kritiky.