Heureka.cz: Češi letos utratí v e-shopech 96 miliard korun

Heureka.cz: Češi letos utratí v e-shopech 96 miliard korun

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obrat českých internetových obchodů letos přesáhne 96 miliard Kč, meziročně tak bude o 19 procent vyšší. Nejrychleji roste on-line prodej oblečení, jídla, vybavení domu a zahrady či kosmetiky. Vyplývá to z analýzy srovnávače cen Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Počet internetových obchodů v ČR druhý rok klesá, aktivních je jich 36.200.

Celková útrata v e-shopech letos vzroste meziročně o 15 miliard korun. Útraty táhne hlavně předvánoční období. Stále nejsilnějším segmentem je elektronika, meziročně ale zájem o tuto kategorii vzrostl jen mírně. "Celý tento rok se naopak nese v duchu rostoucího zájmu o on-line nakupování potravin nebo oblečení," uvedl ředitel portálu Tomáš Braverman.

Českých e-shopů bylo před dvěma lety více než 37.000, letos jich je 36.200. "Konsolidace trhu je nastartovaná, i když e-shopů ubývá pomalými krůčky," dodal Braverman. Češi se podle něj naučili kromě velkých nákupních galerií k nákupu využívat úzce specializované e-shopy. Ty vždy využívá už 15 procent zákazníků, nejčastěji pro nákup erotických pomůcek nebo knih, filmů a her.

Podíl návštěv e-shopů z mobilních zařízení dosáhl 36 procent. Neoblíbenější kategorií je stejně jako u nákupů přes počítač elektronika - mobily nebo notebooky. Přes tablety a mobily lidé nakupují i bílé elektro jako pračky, myčky nebo lednice. "U tohoto sortimentu lidé na mobilech porovnávají parametry, čtou recenze a srovnávají," uvedl šéf Heureky.

Obrat tuzemských internetových obchodů:

Rok        Obrat trhu v mld. Kč

2011             44

2012             51

2013             58

2014             67

2015             81

2016*           96

Diskuze

Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.

23. října 2016