Návrat sovětské legendy? Rusové uvažují o opětovné výrobě Volhy
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Volha bývala v komunistickém Československu symbolem vyšší třídy, papalášů, ale i elitních složek Veřejné bezpečnosti. Legendární auto sovětské výroby se přestalo před necelými deseti lety vyrábět, automobilka GAZ ale uvažuje o návratu značky. Nešlo by ovšem už o luxusní limuzíny, značku Volha by nesly spíše prostornější dodávky, píše server Vedomosti.
Zatím není jasné, jak by nová Volha vypadala, zda si vypůjčí konstrukci od jiných modelů automobilky, nebo zda půjde o zcela nové vozidlo. Předseda společnosti Russian Machined Corporation, která GAZ vlastní, Siegfried Wolf řekl, že společnosti chybí středně velké auto pro přepravu osob a nákladu. „Něco jako Volkswagen Caddy,“ naznačuje Wolf, kterým směrem se firma chce ubírat.
Firma o Volze uvažuje především proto, že má známá značka dobrou reputaci. Podle serveru Vedomosti totiž vývoj nového názvu auta stojí v Rusku jinak až 2 miliony rublů. „Pokud takové auto stvoříme, bude mít všechny vlastnosti, kterými jsou naše vozidla známá, včetně příznivé ceny, vysoké kvality a spolehlivosti,“ uvedl Wolf.
Přestože byla Volha dlouhá léta především známkou vysokého statusu, automobilka takové ambice nemá, protože by v současném konkurenčním boji nemusela uspět. Místo toho se chce zaměřit na zákazníky, kteří si auto auto nekupují kvůli statusu, ale zajímají se o výkonnost, spotřebu a další parametry.
GAZ začal Volhu vyrábět v roce 1956. Velké, pohodlné a spolehlivé vozidlo, které se inspirovalo americkými auty, se brzy stalo revoluční ukázkou sovětského automobilového strojírenství. Volha se postupně rozšířila až do 70 zemí světa.