Škodě Auto klesl odbyt o 30 procent, nejvíce ze značek skupiny Volkswagen
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360 600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Ve své zprávě to v pátek uvedla mateřská skupina Volkswagen. Propad odbytu vozidel české automobilky je za pololetí nejhlubší ze všech značek, o kterých Volkswagen samostatně informuje.
Skupině Volkswagen celosvětový odbyt v pololetí klesl meziročně o více než 20 procent na 3,88 milionu aut.
Za druhé čtvrtletí Škoda svým zákazníkům dodala 174 400 aut, což je meziroční propad o 34,4 procenta. Červnový odbyt pak činil 66 000 aut a proti stejnému měsíci loni byl nižší o 26,6 procenta.
Co se celého pololetí týče, druhý největší procentní propad odbytu ze skupiny Volkswagen registruje značka Seat/Cupra, kde odbyt proti loňskému prvnímu pololetí klesl o 27,4 procenta. Následuje výrobce nákladních vozů MAN s propadem o 26,4 procenta a společnost Scania s propadem o 25,2 procenta.
Volkswagen uvedl, že naopak o 27 procent na 217 100 v pololetí meziročně zvýšil prodej elektromobilů. Nejvýraznější procentní nárůst uvádí u Číny, kde je to přes 247 procent, druhá je kategorie zbytek světa s růstem o 29 procent. V Evropě se odbyt elektromobilů ze skupiny Volkswagen zvýšil o méně než jedno procent, ve Spojených státech naopak o více než osm procent klesl.
Škoda Auto odbyt elektromobilů v pololetí meziročně zvýšila o 25,5 procenta na 22 200. Za druhé čtvrtletí jí však odbyt o 12,3 procenta klesl a dosáhl 13 400 voz, jen za červen nicméně odbyt meziročně téměř o 260 procent vzrostl a činil 8800.