Evoluce kampaně

Rok s kampaní #MeToo. Hashtag denně použije v průměru přes 50 tisíc lidí

Evoluce kampaně
Rok s kampaní #MeToo. Hashtag denně použije v průměru přes 50 tisíc lidí

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Je to rok, co veřejný prostor začal žít kampaní proti sexuálnímu obtěžování #MeToo. Hashtagem znamenajícím „já také“ dotyční dávají najevo, že se taktéž stali oběťmi sexuálně motivované agrese. Symbol byl na sociální síti Twitter za necelý rok použit více než 19 milionkrát, což je přes 50 tisíc zmínek denně. Detailní informace o vývoji kampaně na síti nově vypracoval americký think-tank Pew Research Center.

Mezi nejzajímavější poznatky, s nimiž Pew Research Center přišel, je počet použití daného symbolu. Hashtag #MeToo uživatelé sociální sítě použili do konce letošního září celkem 19 milionkrát. S vůbec nejvyšší frekvencí se symbol vyskytl 9. září letošního roku ve spojitosti s rezignací šéfa americké mediální společnosti CBS Leslieho Moonvese. V tento den hashtag překonal rekord ze 17. října loňského roku, tedy na samém počátku kampaně, kdy rezignoval hollywoodský producent Harvey Weinstein. Tehdy bylo #MeToo „slyšet“ téměř 800 tisíckrát.

Uživatelé v příspěvcích nejčastěji zmiňují slavné osobnosti a celkově zábavní průmysl. Podobně často jsou zastoupeny právě osobní příběhy o obtěžování, které jsou od začátku páteří celé kampaně. V menší, ale stále statisticky významné, míře se hashtag vyskytoval v souvislosti s politikou či přímo ve spojitosti s některými politiky.

Příspěvky o sexuální agresi byly v 71procentní většině psány v anglickém jazyce. Sedm procent jich pak bylo v afrikánštině, rozšířené především v jižní Africe. Tweety ve východoafrické somálštině tvořily 4 procenta všech příspěvků a ty ve španělštině o procento méně.

Fakt, že se z #MeToo stal trvalý internetový fenomén, dokládá i další statistika. Hned 65 procent uživatelů sociálních sítí tvrdí, že téma sexuálního obtěžování je pravidelnou součástí jim zobrazovaného obsahu. Pouze 34 procentům uživatelů se téma zobrazuje sporadicky nebo vůbec.

Kampaň #MeToo odstartovala 15. října loňského roku, kdy americká herečka Alyssa Milano přes twitter vyzvala oběti sexuálního obtěžování, aby se o svých zážitcích prostřednictvím příspěvku s označením #MeToo podělily. Popularita hashtagu rostla každým dnem. Ozývaly se tisíce a tisíce převážně žen, které někdy v životě obtěžování zažily. Mezi závažnými případy skutečných znásilnění a vydírání se však brzy zamíchala i nepodložená nařčení a různá nedorozumění, která v očích mnohých celé kampani ubírá na vážnosti.

, fk