Ford v Číně s Alibabou otestuje prodej aut na internetu

Ford v Číně s Alibabou otestuje prodej aut na internetu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Americká automobilka Ford Motor se v Číně chystá otestovat prodej aut na internetu ve spolupráci se zdejším největším internetovým obchodem Alibaba. Dohoda by mohla být podepsána již ve čtvrtek. Agentuře Reuters to řekly informované zdroje z automobilky. Fordby tak prodával své vozy čínským zákazníkům prostřednictvím sítě maloobchodních poboček on-line platformy Tmall, která patří Alibabě, a nového automobilového automatu.

Partnerství by bylo součástí Fordových snah o změnu čínské strategie, poté co se zdejší tempo růstu prodeje začalo v posledních měsících zpomalovat, napsala agentura Reuters. Podle jejích zdrojů zatím není jasné, zda by zákazníkům automobily koupené na internetu dodávaly firemní maloobchodní franšízy a zda by se staraly o jejich lukrativní údržbu a opravu. Analytici, které agentura oslovila, se domnívají, že by majitele franšíz tento krok mohl ohrozit.

Největší ohrožení by přitom mohlo přijít od inovativního konceptu automobilového automatu. Jde o vícepodlažní parkovací garáž. Zákazníci si podle Alibaby zdejší vozy budou moci prohlédnout za pomoci chytrých mobilních telefonů. Buď se je rozhodnou rovnou koupit, nebo je mohou otestovat. Vůz pak sjede k nim do přízemí.

Právě možnost otestovat si vůz prohlížený na internetu před koupí by podle analytika z šanghajské poradenské firmy Automotive Foresight mohla zvýšit v současnosti nízký prodej aut na internetu. Podle Alibaby by bonitní zákazník mohl složit deset procent prodejní ceny a zbytek by měsíčně splácel prostřednictvím její platební platformy Alipay.

Automobilka Ford prodala v prvních deseti měsících letošního roku 938 570 vozů. To představuje proti stejnému období loni pokles o 5 procent. Domácímu konkurentovi General Motors se prodej naopak o 2,2 procenta zvýšil na 3,13 milionu.

,

6. prosince 2017