OMEZOVÁNÍ AUT

V Paříži od pondělí už jen třicítkou. Zelená ideologie dobyla další metropoli

OMEZOVÁNÍ AUT
V Paříži od pondělí už jen třicítkou. Zelená ideologie dobyla další metropoli

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Od pondělí 30. srpna bude rychlost v Paříži omezena jen na 30 km/h. Radnice francouzské metropole, která je ovládána socialisty a zelenými, rozhodnutím prý klade důraz na bezpečnost nejzranitelnějších uživatelů dopravy. Progresivistická ideologie, kde auto není příliš vítáno, tak ovládla další evropskou metropoli. Omezení rychlosti ve městech, včetně tedy hlavního města Madridu, zavedla komunisticko-socialistická vláda ve Španělsku letos na jaře.

Omezení rychlosti na 30 km/h se týká téměř všech ulic, bulvárů a tříd v Paříži, kromě pařížského silničního okruhu a několika málo hlavních silnic, kde maximální povolená rychlost zůstane na 50 km/h. Jak poznamenává konzervativní web valeursactualles je to dost na to, aby opatření otravovalo velký počet motoristů, řemeslníků, taxikářů, pošťáků, kurýrů atd.

„Projekt rozšíření rychlostního limitu na 30 km/h v Paříži je součástí programu na zklidnění silničního provozu tím, že podporuje využívání aktivních způsobů cestování, jako je chůze nebo cyklistika," vysvětluje radnice. Důvodem, kromě údajné bezpečnosti dalších účastníků dopravy, je snížení emisí.

Tomu však odporuje například nejnovější francouzská studie zveřejněná v srpnu, podle které snížení rychlosti na 30 km/h naopak emise z motorů aut zvyšuje. Závěr je jednoznačný, poznamenává server Le Point, znečišťování při 30 km/h je mnohem větší než při 50 km/h. Efektivní okno s nízkým průměrem emisí (150 g/km) se nachází při rychlosti mezi 50 a 90 km/h. Do rychlosti 30 km/h jsou emise značně vysoké, posléze tedy klesají, aby se od 80 km/h opět zvyšovaly, ale už nedosahují takové výše jako při malých rychlostech.

Autofóbie zasáhla ve Francii ale už řadu dalších měst, která kromě zákazů vjezdů přistoupila ke snížení maximální rychlosti na 30 km/h.