KOMUNIKACE OPATŘENÍ

Vláda má opět potíže s komunikací, na Prymulovu komplexní kampaň se stále čeká

KOMUNIKACE OPATŘENÍ
Vláda má opět potíže s komunikací, na Prymulovu komplexní kampaň se stále čeká

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Protichůdná vyjádření ministrů či změny zásad protiepidemického systému jen několik dní po jeho zavedení. Komunikaci vlády za podobné kroky kritizují odborníci či opozice už od první vlny epidemie na jaře. Na komunikační kampaň, kterou ohlásil téměř před měsícem tehdejší ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO), se stále čeká. Jasno nemá vláda zatím ani ve využívání nového koronavirového webu, který má podávat opatření lidem srozumitelně.

Kritiku vyvolal v posledních dnech například návrh ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka (za ANO) na změnu pravidel pro obchody jen pár hodin po jejich zavedení. Ke změně oproti tabulce PES došlo také při návratu dalších dětí do škol. Ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO) například také ohlásil, že se o postupu na nižší stupeň rizika v tabulce PES bude rozhodovat už na mimořádném jednání v neděli, což však porušuje pravidlo vycházet vždy ze sedmidenního období, kdy je index rizika v určité úrovni. To kritizoval například jeden z hlavních tvůrců indexu rizika Jan Kulveit.

Zlepšit srozumitelnost a lépe vysvětlovat opatření má komplexní komunikační kampaň, na kterou vláda téměř před měsícem schválila pro ministerstvo zdravotnictví částku 50 milionů korun. Tehdejší ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO) přiznal, že komunikace kolem opatření i situace není dostatečná.

S kampaní se počítá i za ministrování Jana Blatného, zatím je však stále ve fázi přípravy. „Momentálně probíhá několik fází její přípravy, tedy jak harmonogram kampaně, tak obsahová část. Jakmile budou přípravy dokončeny, bude kampaň představena,“ uvedl pro deník Echo24 mluvčí ministerstva zdravotnictví Jan Brodský.

Kampaň by se měla týkat například nošení roušek, aplikaci eRouška, boje s dezinformacemi, hledání dobrovolníků nebo darování krve a plazmy. Dále by se měla zaměřit na mladé lidi, dodržování rozestupů, kontaktů, hygieny, životosprávy nebo posílení imunity.

Nový web se má stát primárním zdrojem informací

Dalším krokem ke zlepšení komunikace měl být nový vládní web, jehož vznik v říjnu inicioval poslanec Dominik Feri (TOP 09). K tomu ministerstvo zdravotnictví původně přistupovalo odmítavě a ačkoliv později ministr Jan Blatný označil jeho vznik za dobrý, vláda ho stále příliš jako oficiální zdroj nepropaguje.

Větší propagace bude možná až budou všechna ministerstva srozuměna a připravena komunikovat web jako primární zdroj informací, uvedla pro deník Echo24 Eva Pavlíková z iniciativy Česko.Digital, která se na vývoji webu podílí. „Nyní zapojujeme do přípravy průběžných podkladů jednotlivé zástupce ministerstev a ukazujeme jim, že srozumitelný portál občanům může výrazně ulehčit právě tiskovým oddělením a dalším kontaktním linkám s opakovanými dotazy,“ uvedla pro deník Echo24 Pavlíková.

V současnosti portál, jehož garantem je ministerstvo vnitra, navštěvuje podle odborníků z Česko.Digital průměrně kolem 20 tisíc lidí denně. Portál doporučuje web ministerstva zdravotnictví či twitterový účet projektu Chytrá karanténa. „Dlouhodobějším cílem potom je, aby všechny weby jednotlivých ministerstvech a dalších informačních portálu odkazovaly právě na covid.gov.cz jako primární zdroj informací pro občany v běžném životě při pandemii,“ dodala pro Echo24 Pavlíková.

 

28. listopadu 2020