ČT čekají těžké časy. Nova jí přebrala významného producenta Mostu! a dalších seriálů
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Nadcházející podzim přinese významné mediální přestupy, které mohou poměrně silně dopadnout na programovou kvalitu České televize. Blíží se totiž odchod výrazného šéfa tvůrčí producentské skupiny Michala Reitlera, který se po téměř deseti letech vrací na Novu. Vzhledem k tomu, že Reitler stál v poslední době za kvalitními a divácky úspěšnými seriály jako Most! nebo Svět pod hlavou či za filmovou minisérií Dukla 61, jeho odchod signalizuje změny, které se v domácí tvorbě ČT projeví. Na Novu se z veřejnoprávní televize navíc vrátil i její někdejší finanční ředitel Milan Cimirot.
Jak Reitler, tak Cimirot jsou součástí změn, které Nova chystá, a které souvisejí s přechodem komerční televize pod skupinu PPF. Nový vlastník naplánoval velké investice do domácího obsahu i do internetového portálu Voyo a Nova si od změn slibuje hlavně zkvalitnění vlastní tvorby a doufá v přilákání mladšího publika. S tím mají pomoci Reitler jako nový ředitel obsahu a Cimirot jako šéf výroby.
Hlavně odchodem Reitlera jako kreativního producenta ztratí ČT někoho, kdo má zásadní vliv na profilování její tvorby. Většina projektů, za kterými stál, divácky nepropadla, ale naopak se setkala ať už ve větší či menší míře s úspěchem. Lze tak tvrdit, že svými projekty značně přispěl k rozvoji určité quality TV, ať už to byl již zmíněný seriál Most! nebo filmy Metanol a Dukla 61. Platí, že domácí tvorba je pro televizi jako hlavní divácký tahák to nejcennější, kreativní producenti typu Reitlera jsou tedy velmi žádaní.
Když v letech 2003 až 2005 působil Reitler v ČT poprvé jako šéfproducent publicistiky a dokumentaristiky, vznikly pod jeho vedením například celovečerní dokument Český sen nebo talkshow Jana Krause Uvolněte se, prosím. Po svém nástupu na Novu se pak stal producentem nekonečného seriálu Ulice.
Na nejsledovanější komerční televizi vydržel do roku 2012, když odsud spolu s Cimirotem a dalšími klíčovými lidmi zamířili zpět do ČT za současným ředitelem Petrem Dvořákem. Reitler nyní tvrdí, že jeho působení zde bylo rekordně dlouhé a chce změnu.
Cimirot na Nově působil od roku 1994 do roku 2010 na různých pozicích, naposledy jako výkonný ředitel. Od roku 2011, kdy do ČT přišel Dvořák, se zde stal finančním ředitelem. Nyní Cimirot doplnil na Nově tandem, který tvoří ředitelka výroby pro hranou tvorbu Monika Hasmanová a ředitel výroby TV Nova a TV Markíza pro reality&entertainment Sebastian Wimmer.
Nova musela kvůli covidové epidemii přechodně zastavit výrobu mnoha formátů. Jakou svou hlavní prioritu udává udržení vedoucí pozice v podílu na sledovanosti v cílové skupině 15-54 let. Programy měly loni celkovou denní sledovanost v této divácké skupině 33,6 procenta, v hlavním večerním vysílacím čase pak 36,4 procenta.