„Se mnou přicházejí restrikce.“ Konec levných potravin. Zmlsaní Němci pocítí „ekologickou pravdu“
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Vlády dosud jen pobízely, s tím je ale teď konec. Nový německý ministr zemědělství za Zelené Cem Özdemir se rozhodl vytáhnout proti nekvalitním, nedostatečně ekologickým a podle něj proti příliš levným potravinám a potažmo obézním Němcům. Jeho vláda se zavázala zvýšit podíl organických potravin z 10 na 30 procent do roku 2030. Podle Özdemira by cenovky v prodejnách měly „brát v potaz ekologickou pravdu,“ píše kupříkladu Deutsche Welle.
„Někdy mám pocit, že dobrý motorový olej je pro nás důležitější než dobrý salátový olej,“ kritizoval ministr německé potravinářství. Přitom v Česku se má obecně za to, že kvalita německých potravin je vysoká. Podle Özdemira je ale kvalita jídla u našich sousedů příliš nízká a doplácí na to všichni. „Nevyžádaně nízké ceny by měly zmizet. Ruinují farmáře, zhoršují životní podmínky zvířat v zemědělských podnicích, přispívají k hubení zvířat a zatěžují klima,“ nechal se slyšet.
Özdemir uvedl statistiku, podle níž trpí přes 50 procent Němců nadváhou. Minulé vlády se s nezdravým životním stylem podle něj snažily bojovat pobídkami, které ale byly dobrovolné. „To teď končí. Se mnou přicházejí restrikce,“ dodal ministr tureckého původu.
Plány spolkového ministra okamžitě napadla nová opozice, mezi prvními byl bavorský premiér Markus Söder (CDU). „Vládu tu není od toho, aby diktovala lidem co nebo kolik toho mají jíst,“ prohlásil. Podle svých slov pochybuje o tom, že by to byla správná „vize“ pro německé zemědělství.
Christoph Minhoff, šéf německé potravinářské komory, k tomu uvedl, že ministrovy plány nejsou nic nového. „Özdemir otevírá už dávno otevřené dveře. Je to pěkný nápad, ale v konečném důsledku je to k ničemu, pokud se společnost snaží prodat něco, co zůstane v regálech. Potřebují produkty, které si spotřebitelé koupí,“ okomentocal vládní záměry.