KAMPAŇ VLÁDY

Influenceři nám dělají kampaň zadarmo, tvrdí Babiš. Vláda však dala za propagaci 500 000

KAMPAŇ VLÁDY
Influenceři nám dělají kampaň zadarmo, tvrdí Babiš. Vláda však dala za propagaci 500 000

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Úřad vlády rozjel kontroverzní spolupráci s takzvanými influencery, kteří budou podle představ kabinetu ovlivňovat mladé lidi. Vládní osvětová kampaň začala na sociálních sítích včetně TikToku, což je čínská platforma, na které děti sdílejí krátká videa, jež obsahují především různé módní tanečky a písně. Za nákup reklamního prostoru uzavřela vláda smlouvu na půl milionu. Samotní influenceři údajně dělají obsah zadarmo.

Internetoví influenceři Anna Šulcová a Jakub Gulab vytvořili pro vládu sérii sedmi videí, která odstartovala v pátek 29. ledna a má běžet do poloviny února. „Nápad těch úspěšných mladých lidí, kteří mi řekli, že o pandemii informují na svých sítích už dlouho, a teď mají chuť udělat ve spolupráci s Úřadem vlády kampaň a to dokonce zadarmo, se mi samozřejmě líbil. Je skvělé, že to s mými kolegy dotáhli do konce. Moc jim děkuju, že v téhle době takto pomáhají veřejnosti s osvětou,“ řekl premiér Andrej Babiš.

Na jednom z prvních videí popisuje Anna Šulcová a Jakub Gulab vznik kampaně.

Celá kampaň však zadarmo není. Minimálně za nákup reklamního prostoru zaplatil Úřad vlády půl milionu korun. Smlouvu s agenturou Medialer, s.r.o., jejímž společníkem je podle obchodního rejstříku právě Jakub Gulab, uzavřel Vladimír Vořechovský, někdejší manažer PR a marketingu skupiny Agrofert a nyní ředitel Odboru komunikace ve Strakově akademii. Více o smlouvě jsme psali zde.

„Ten nápad nás nadchnul. Během chvíle jsme se dohodli a začali spolupracovat. Jako Úřad vlády jsme Aničce a Jakubovi poskytli prostory k natáčení a propojili je s vědci a vybranými odborníky. S těmi pak ve velice krátkém čase natočili a zprodukovali svá videa,“ řekl o spolupráci Vořechovský.

Ve videích postupně vystoupí epidemiolog Petr Smejkal, viroložka Ruth Tachezy, imunolog Zdeněk Hel, epidemiolog Roman Prymula, primářka Hana Roháčová a ministr zdravotnictví Jan Blatný.

„V jednotlivých spotech, které teď pravděpodobně často uvidíte napříč sociálními sítěmi, vyvracíme spoustu mýtů a šíříme podložené informace, jelikož jsme měli tu možnost pracovat s těmi, co tomu rozumí nejvíc. V každém spotu vás odkazujeme také na stránky covid.gov.cz, kde každou dezinformaci odborníci blíže popisují. Mám z tohoto projektu velkou radost, věřím v něj a věřím v nás,“ sdělila Anna Šulcová ve svém vlogu ke kampani. Mají také probíhat debaty kolem dezinformací na sociální síti Clubhouse.

, jik