Vládní zápas s mýtem
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Babišův ministr dopravy Dan Ťok se v zakázce na výběr mýtného plácá už léta. Během nich, ještě v Sobotkově kabinetu, nebyl schopný rozjet otevřené výběrové řízení a prodloužil smlouvu společnosti Kapsch.
Tendr nakonec dotáhl až v Babišově kabinetu v demisi bez důvěry. S nejlepší cennou v něm vyhrálo konsorcium Sky Toll a Czech Toll ze skupiny PPF Petra Kellnera s nejlepší cenou 10,75 miliardy Kč. K udělení zakázky je ale daleko, protože zatím rozhoduje o mýtném ÚOHS. Kellner byl o tři miliardy levnější než Kapsch. Když se to přepočte na rok provozu, je i výrazně levnější než Kapsch v minulých letech. Kapsch si stěžuje, že jim přece Ťok sliboval, že lze dál vyjednávat o ceně a uchazeči tendru by mohly vylepšit své nabídky. To není zrovna standardní postup. Kapsch se chová, jako by tady měl výběr mýta navždy politicky garantovaný.