„Nechutné a nevkusné.“ O2 sklízí kritiku za odpočet do popravy Horákové
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Poněkud zvláštní způsob, jak si připomenout 70 let od popravy Milady Horákové, zvolil operátor O2 ve své nové marketingové kampani. Na sociálních sítích a stránce „Svoboda není samozřejmost“ spustil odpočet do popravy, která proběhla 27. června 1950 v časných ranních hodinách. Právě kvůli tomu si ale vysloužil kritiku na sociálních sítích, mnozí považují odpočet za nedůstojný, nevkusný či nechutný.
O2 události spojené s vykonstruovaným procesem, vězněním a popravou Horákové připomíná v rámci svého dlouhodobého projektu Svoboda není samozřejmost. Na její poslední dny upozorňuje operátor ve své online komunikaci, prostřednictvím speciálních lokalizačních SMS i na vybraných citylight nosičích po Praze. V den popravy uvolní O2 pro všechny audio podobu Dopisů Milady Horákové. Kampaň podpoří na svém instagramovém účtu také hudebnice a influencerka Terezie Vodička Kovalová.
Hlavní myšlenkou kampaně je ovšem odpočet do popravy, která proběhla 27. června 1950 v časných ranních hodinách. „Statečnost a pevný charakter Milady Horákové obdivujeme i po sedmdesáti letech od její smrti. Přesně, minutu po minutě, v reálném čase, připomeneme poslední události a důležitá setkání, která se uskutečnila v cele smrti. Vše doplníme o vybrané úryvky z dopisů Milady Horákové v audio podobě,“ říká David Daneš, ředitel marketingové komunikace společnosti O2.
Prezident Gottwald se schází s předsedou senátu Státního soudu Trudákem. Ten doporučuje všechny čtyři rozsudky smrti, včetně rozsudku pro Miladu Horákovou, schválit. Gottwald, který Horákovou dobře zná z parlamentu, si bere čas na rozmyšlenou.
— O2 CZ (@O2_CZ) June 25, 2020
Více ▶ https://t.co/ev3vjnMMIA pic.twitter.com/yr6Ffr7xpn
Nová marketingová kampaň se ovšem nesetkala s pochopením a místo toho rozpoutala ohnivou debatu na sociálních sítích. Lidé vyčítají O2, že je tahle forma kampaně nevkusná a urážlivá. Jiní dodávají, že by „slavnostní odpočet“ čekali spíše od komunistů. „Bude na konci odpočtu ohňostroj?“ napsal jeden z diskutérů. Jiní s nadsázkou doporučují příště stavebnici s Horákovou nebo přejmenování menu v McDonaldu.
aneb když korporát a firma na prodej triček dojej hlava nehlava a ještě jsou to jakože ty dobrý, protože přece nejsou levičáci, žejo. vrchol lacinosti a nevkusu.
— otec Gaskoněc (@gas_koniec) June 24, 2020
"někdo na jednu McMiladu na Národní?", již brzy ve vašich kinech.
Najde se ovšem pár lidí, kteří kampaň brání. Podle nich je díky tomu Horáková více na očích mladých, kteří netuší, co byla zač a čím si musela projít. Firma O2 se k vlně kritiky ještě nevyjádřila.
Národněsocialistickou poslankyni, právničku a bojovnici za práva žen nechali vládnoucí komunisté oběsit kvůli údajné špionáži a velezradě. Stala se jedinou ženou, která byla popravena v 50. letech po odsouzení v politickém procesu.