Šéf Audi volá po omezení individuální osobní dopravy a dnech bez aut
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Šéf Audi Markus Duesmann se z důvodu energetické krize vyslovil pro dny bez aut, ve kterých by mělo docházet k omezení individuální osobní dopravy. Podle generálního ředitele německého automobilového gigantu by v této fázi již nebylo dostatečné pouze snižovat spotřebu předvídavou jízdou či „lehkou nohou“ na pedálu akcelerátoru. Informoval o tom web Der Spiegel.
Podobný kontroverzní návrh v souvislosti s úsporami energií nezaznívá poprvé. Je však překvapivé, že s ním nyní přichází jeden z vrcholných představitelů automobilového průmyslu, jenž je považován za energeticky náročné odvětví. „Abychom se lépe naladili na současnou situaci a potřebu šetřit v Německu energií, mohly by opět nastat dny bez aut. Jako v 70. letech,“ prohlásil Duesmann, který obratem zmiňuje světlé stránky potenciálního zákazu jízdy autem. Pokud by byla dnem bez aut například neděle, rád by se podle svých slov právě v neděli projel na kole po uzavřené dálnici.
Vysoké ceny pohonných hmot podle šéfa automobilky Audi již nyní ovlivňují řidičské chování, především pak na dálnicích. Stále více řidičů v zemi dálničních úseků bez rychlostního limitu využívá téměř výhradně pravý jízdní pruh a nejezdí rychleji než 100 km/h.
Duesmann si nicméně nemyslí, že by vysoké ceny paliv samy o sobě stačily k omezení jejich spotřeby. Nastavení nižší povolené rychlosti tak má generální ředitel Audi za dobrý nápad, což je poměrně překvapivý názor, a to nejen s ohledem na klientelu značky, ale také s ohledem na názor prezidentky německého Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Hildegard Müllerové. Ta naopak tvrdí, že řidiči žádné pokyny nepotřebují.