Belgie uzavřela vzdušný prostor. Důvodem byla porucha v řízení letového provozu
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Belgie ve čtvrtek dnes po 16:00 SELČ na téměř dvě hodiny z bezpečnostních důvodů částečně uzavřela svůj vzdušný prostor. Kvůli poruše v systému řízení letového provozu nesměla v celé zemi pozdě odpoledne a v podvečer startovat ani přistávat žádná letedla. Podle agentury AFP belgická národní centrála pro kontrolu leteckého provozu Belgocontrol uvedla, že problém už byl vyřešen a kolem 18:00 se letový provoz v zemi začal postupně obnovovat. Nad Belgií nesměly přelétávat letouny do výšky 7500 metrů.
"Provoz je postupně obnovován," řekl AFP mluvčí Belgocontrol Alain Kniebs. Úplný návrat k normálu očekává kolem 20:00 SELČ.
Agentura Belgocontrol vyhlásila režim prázdného nebe po dobu trvání problému, který se týkal "nahrávání letových dat" o letových plánech.
Pražské letiště žádný zrušený let nehlásilo. "Nepředpokládáme, že by to mělo dál nějaký výrazný dopad na lety z Prahy nebo do Prahy. V souvislosti s tou situací jsme zaznamenali pouze jedno zhruba hodinové zpoždění na odletu a stále čekáme na přílet jednoho letadla z Bruselu," řekla ČTK mluvčí pražského letiště Marika Janoušková krátce po 18:00 SELČ, tedy už po odstranění problému.
Největšími z šesti letišť v Belgii jsou bruselské mezinárodní letiště a letiště Charleroi. Podle internetových stránek bruselského letiště byly desítky letů opožděny, zrušeny nebo odkloněny.
Belgický vzdušný prostor byl uzavřen po 16:00 SELČ z bezpečnostních důvodů, vysvětlil AFP mluvčí Belgocontrol Alain Kniebs. Šlo podle něj o "velmi výjimečnou" událost. Belgocontrol nedokázal říci, kolika letů a pasažérů se komplikace týká.
Dnešní událost se netýkala letounů pohybující se nad úrovní 8000 metrů. Ty už řídí jiné centrum z nizozemského Maastrichtu. "To znamená, že letounu, který spojuje například Dánsko se Španělskem, se to netýká, protože letí dostatečně vysoko," upřesnil Kniebs.