ZMĚNA LOGA

Julius Meinl už bez Turka. Rakouský obchodní řetězec kvůli údajnému rasismu mění známé logo

ZMĚNA LOGA
Julius Meinl už bez Turka. Rakouský obchodní řetězec kvůli údajnému rasismu mění známé logo

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Podvolení. Rakouský obchodník a producent lahůdek a provozovatel kaváren Julius Meinl mění své logo kvůli tvrzením, že je rasistické. Společnost se reprezentuje logem, na kterém je hlava osmanského chlapce s červeným fezem. Informoval o tom server Yahoo News.

„Toto logo již nejde s dobou," uvedl Herbert Vlasaty, spoluředitel firmy Julius Meinl, když se po několikaměsíčním přerušení prodeje pražené kávy během rekonstrukce znovu otevřel její vídeňský vlajkový obchod, který začal prodávat hotovou praženou kávu v 60. letech 19. století.

Původní logo z dvacátých let 20. století zobrazovalo mladíka tmavé pleti, který poukazoval na kulturní vliv Osmanské říše na habsburské Rakouské císařství, jehož hlavním městem byla Vídeň. Káva se do města dostala prostřednictvím Turků.

V roce 2004 došlo k přepracování loga, které bylo celé stylizováno do bílé barvy na červeném pozadí. Nový obrázek zachovává pouze fez.

Julius Meinl byl dodavatelem habsburského císařského dvora a v roce 1862 založil obchod na prestižní nákupní ulici Am Graben. Rodinný podnik dnes působí ve zhruba 70 zemích a podle svých internetových stránek zaměstnává přibližně 1 000 lidí.

Logo však bylo dlouho zdrojem kontroverzí a v roce 2007 zahájili militantní antirasisté kampaň proti firmě, v níž použili původní verzi loga na protest proti rasistickým stereotypům s tím, že obrázek představuje kolonizaci a útlak. Firma to odmítla jako „špatnou interpretaci".

 

, jik

23. října 2021