Nezájem o Agrofert?

O agrofertí „luxus“ nebyl zájem. Firma uzavřela poslední pobočku prémiového řeznictví

Nezájem o Agrofert?
O agrofertí „luxus“ nebyl zájem. Firma uzavřela poslední pobočku prémiového řeznictví

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Sázka Agrofertu nalákat lidi na „lepší“ řeznictví nevyšla.  Společnost MPU spadající pod holding Agrofert, jenž má nynější český premiér zaparkovaný dočasně ve svěřenských fondech, definitivně ukončila provoz sítě svých prémiových řeznictví uzavřením poslední pobočky na pražských Vinohradech.

O zavření prémiového řeznictví  informoval server Neovlivní. Jako první na jaře skončila po pouhém roce fungování holešovická prodejna, tu následovaly řeznictví na Žižkově a v ulici Na Poříčí. Uzavření všech poboček spojovala jejich trvalá ztrátovost. 

Již v dubnu, kdy skončila provozovna v Holešovicích, uvedl mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka, že o osudu dalších třech prodejen se jedná, jednou z možností pak mohlo být možné převzetí prodejen. „Projekt nesplnil naše očekávání. Poskytli jsme ho proto jinému subjektu, který jej částečně dále provozuje,“ vyjádřil se nyní Hanzelka pro Neovlivní. Síť řeznictví provozovala společnost PMU spadající do holdingu ze svěřenského fondu Andreje Babiše.

Hospodaření firmy PMU je podle výročních zpráv ve ztrátě – před dvěma lety měla zisk 18 milionů korun, vloni už se ovšem mluvilo o pětimilionové ztrátě. Společnost nicméně dodává, že funguje bez dotací.

Tísnivou ekonomickou situaci holešovické prodejny v dubnu okomentovali i zaměstnanci řeznictví. Ti tvrdí, že jim byly kráceny výplaty. Měsíční ztráty pobočky se údajně točily kolem sta tisíc, v některých případech i víc. Také dodávají, že lidé nejspíše nechtěli chodit nakupovat k nim i kvůli vlastnické struktuře, což někteří zákazníci dávali jasně najevo například i vylepováním plakátů.

Podle Hanzelky nyní všichni zaměstnanci Pražských řeznictví dostali nabídku na stejnou práci v rámci poboček firmy PMU. 

Síť prodejen Pražského řeznictví cílila na movitější část obyvatel a podle webových stránek nabízela „výběrové maso, prvotřídní uzeniny, vynikající sýry a další chuťovky“. Zákazníci mohli také mohli využit bistra, které bylo součástí řeznictví, valná část zboží nicméně pocházela z produkce Agrofertu.

 

, mm