Část Pirátů se chce zbavit Ferjenčíka. „Nezvládá kampaň, smějí se nám už úplně všichni“
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Často kritizovaná a vysmívaná kampaň Pirátů se začíná probírat také jejich veřejném diskusním fóru. Zde se dokonce čerstvě objevil návrh na odvolání poslance Mikuláše Ferjenčíka, který je v čele mediálního odboru strany a za kampaň tedy zodpovídá. Piráti zde reflektují, že se jim „směje už kde kdo, ať jde o amatéry či odborníky na marketing nebo voliče“. Je tak prý vidět, že Ferjenčík nezvládá své kompetence. Sám poslanec považuje návrh na své odvolání za „mimořádně nešťastný“, odpovědnost prý vyvodí až po volbách, kdy je v případě nevýhry připraven odstoupit. Vedení strany na dotazy deníku Echo24 ohledně Ferjenčíka zatím nereagovalo.
„Vzhledem k tomu, že v dosavadní „vydařené“ kampani dochází k nulové sebereflexi a směje se nám už kdekdo, ať jde o amatéry či odborníky na marketing, voliče Pirátů či voliče kohokoliv jiného, rád bych tímto vyvolal jednání o odvolání Mikuláše Ferjenčíka z pozice vedoucího mediálního odboru (MO). Evidentně nezvládá své kompetence a kromě kvalitativních dat (aka sociální sítě se nám smějí) máme již i kvantitativní (klesáme v průzkumech),“ napsal v příspěvku v diskusním fóru Pirátů předseda zastupitelského klubu Piráti a nezávislí v Praze 4 Adam Jaroš.
Jmenoval pak některé hlavní problémy a zkritizoval například i samotný obsah vlastní kampaně. „Celkové cílení mimo core voliče pirátů, kteří mají nyní pocit, ze už nejsme strana pro ně a navázané potlačování core témat v mediálním prostoru, abychom neurazili. Nutno připomenout, že strategické rozhodnutí „core voliče nemusíme oslovovat“ učinil a donedávna – i přes ztrátu 5procntního jádra – hájil právě Mikuláš,“ vyjádřil se Jaroš.
Ferjenčík je podle něj navíc ve střetu zájmů kvůli tomu, že zastává několik funkcí. Je poslancem, členem kandidátky, vede mediální odbor a problémem je také prý to, že je sourozencem poslankyně Olgy Richterové.
Na příspěvek začali brzy reagovat další členové strany, většinou nesouhlasně. „V současnou chvíli odvolat vedoucího MO je taktická sebevražda. Pokud vyhrajeme volby, argumenty pro odvolání značně slábnou. A pokud nevyhrajeme a Mikuláš prohlásil, že v takovém případě odstoupí, nevidím důvod mu nevěřit. A i pokud by tak neučinil, věřím, že argumenty pro případné odvolání by tím zesílily, a tudíž by podnět k odvolání měl mít větší pravděpodobnost úspěchu než nyní,“ uvedl k tomu v diskusi pirátský europoslanec Marcel Kolaja.
Také například pirátský poslanec Jan Lipavský nesouhlasí s výměnou Ferjenčíka. „Ne, ne. Říkáme, že si tuto otázku máme položit po volbách, když bude znám výsledek,“ vyjádřil se.
Následně se ozval i sám Ferjenčík, podle nějž je celý návrh nešťastný. „Jsem na kontaktní kampani v Pardubickém kraji, tak nemohu reagovat obšírněji, takže jen velmi stručně. Dva měsíce do voleb považuju tento podnět za mimořádně nešťastný, místo změn v kampani, které jsou potřeba a které děláme budu muset řešit vnitrostranickou komunikaci. Po volbách odpovědnost samozřejmě vyvodím, pokud nevyhrajeme, tak odstoupím,“ reagoval na návrh na své odvolání.
Kampaň Pirátů se stala terčem posměchu v poslední době několikrát. V polovině července například sociální sítě zaplavily falešné grafiky z předvolební kampaně. Lidé si začali vytvářet fotografie s vlastními texty prostřednictvím „Pirstan kampaň generátoru“. Vznikly tak bizarní kombinace předvolebních sloganů s různými fotografiemi. Například: „Tatínky do hospody, maminky k plotnám“, „dítě potřebuje náruč jedné pečující osoby“ nebo „v programu to nemáme“ či „všechno bude“. Psali jsme o tom zde.
Jeden z vlastních vizuálů strana po kritice raději stáhla. Šlo o kontroverzní plakát s šéfem pirátských poslanců Jakubem Michálkem točícím nad hlavou lasem a hlásající, že po volbách „zatočí“ s korupčníky. Více píšeme zde.
Kampaň strany v poslední době hodnotí jako nepříliš vydařenou mnoho marketingových odborníků. Ztrátu preferencí ukazují také předvolební průzkumy. Ještě v jarním období koalice PirSTAN v průzkumech téměř všude vedla. Nyní už ji předbíhá hnutí ANO i koalice Spolu.