„Škoda ukazuje, co je možné.“ Z rozvráceného Německa přišla pochvala pro českou automobilku
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
V těžkých časech koncernu Volkswagen se podle všeho stává jedním z jeho klíčových značek tuzemská Škoda Auto. Zatímco mateřská značka VW ve třetím čtvrtletí zaznamenala dramatický pokles zisku o 63,7 procenta a plánuje zavírat továrny, česká automobilka podle posledních čísel roste. A vysloužila si i uznání finančního ředitele Volkswagenu Arna Antlitze.
V rámci prezentace výsledků koncernu zaznělo srovnání koncernu s dceřinou společností Škoda Auto, která se podle Antlitze ukazuje jako příklad efektivity. „Škoda ukazuje, co je možné,“ řekl Antlitz a dodal, že Škoda Auto ve stejném období dosáhla ziskové marže přes osm procent. „Škoda vykazuje vysoké marže díky štíhlé nákladové základně, zatímco VW zaostává,“ cituje ho deník Bild.
Na rozdíl od mateřské značky Volkswagen, která se zaměřuje na prémiové značky, jako jsou Porsche a Audi, a snaží se tím generovat zisky, Škoda Auto podle Antlitz úspěšně naplňuje svou strategii s nižšími náklady a zaměřením na cenově dostupné vozy. Tento přístup zajišťuje, že Škoda je pro VW nejen zisková, ale i inspirací, jak efektivně zvládat náklady a udržet konkurenceschopné ceny, dodal.
Nové výsledky
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letošního roku vzrostl o více než třetinu na 1,699 miliardy eur (zhruba 43 miliard Kč) z 1,260 miliardy eur ve stejném loňském období. Ve své středeční výsledkové zprávě to oznámil Volkswagen.
Tržby společnosti Škoda Auto se zvýšily na 20,399 miliardy eur z 19,659 miliardy před rokem. Automobilka v období od ledna do září dodala zákazníkům 671.264 vozů, tedy o 4,5 procenta více než před rokem.
Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.
Provozní zisk celého koncernu Volkswagen v prvních třech čtvrtletích letošního roku klesl zhruba o pětinu na 12,91 miliardy eur z 16,24 miliardy eur ve stejném loňském období. Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, v poslední době se však potýká s problémy a snaží se snižovat náklady. Šéfka závodní rady Volkswagenu Daniela Cavallová nedávno uvedla, že podnik plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst.
„Volkswagen se nachází ve složité situaci, která si žádá razantní kroky. Pokud opatření spojená s redukcí nákladů v Německu nebudou úspěšná, mohou se snahy o restrukturalizaci v rámci koncernu posunout i za hranice Německa. Konečné slovo bude ale mít ziskovost jednotlivých výrobních závodů. V prospěch Škody hraje to, že díky její nabídce se jí daří udržovat silnou pozici na evropském trhu,“ uvedl analytik XTB Tomáš Cverna.