ROČENKA PPF

„Petr znal svou firmu dokonale,“ vzpomíná v nové ročence PPF Kellnerová

ROČENKA PPF
„Petr znal svou firmu dokonale,“ vzpomíná v nové ročence PPF Kellnerová

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Skupina PPF vydala ke konci týdne ročenku, v níž shrnuje už dříve zveřejněné finanční výsledky skupiny za rok 2023 a hlavní akcionářka Renáta Kellnerová a generální ředitel Jiří Šmejc ve svých úvodních slovech poskytli i vhled do transformačního roku, kterým PPF prošla.

Kellnerová, která po náhlém úmrtí svého manžela Petra Kellnera před několika lety převzala rozhodnější roli ve skupině, reflektovala významné události minulého roku. Jednou z klíčových změn byla restrukturalizace akcionářské struktury PPF. „S dosavadními minoritními akcionáři Ladislavem Bartoníčkem a Jeanem-Pascalem Duvieusartem jsme se domluvili na odkupu jejich podílů. Stoprocentním vlastníkem Skupiny se tak v září minulého roku stala naše rodina,“ píše v úvodníku.

Významným milníkem bylo podle ní založení rodinného holdingu AMALAR, jehož cílem je konsolidovat a spravovat rodinný majetek a zajistit odborné zázemí pro rozhodování o dalším směrování PPF. „AMALAR nejen umožňuje konsolidovat a spravovat veškerý rodinný majetek, ale poskytuje nám i dostatečné odborné zázemí pro rozhodování o dalším směrování PPF. Přizvali jsme proto renomované experty z různých oborů,“ uvedla Kellnerová.

Kellnerová rovněž vyjádřila spokojenost s naplňováním dlouhodobé strategie PPF, která se zaměřuje na investice na západních trzích a v sektorech, kde je skupina dlouhodobě úspěšná, jako jsou finanční služby, telekomunikace, média nebo e-commerce. „Mám za to, že trpělivé rozvíjení stávajících aktiv je přístup, který může v dalších letech PPF přinášet stabilní zisky v rychle se měnícím světě.“

Ohlédla se rovněž za érou firmy pod vedením svého manžela. „Petr znal svou firmu dokonale, řídil ji a rozhodoval o ní jen on sám. Po jeho skonu a skončení dědického řízení se ale situace dramaticky změnila. PPF měla najednou akcionářů hned několik a potřebovali jsme se s tím efektivně vypořádat,“ uvedla.

Podle ní už ale v minulém roce „zaujala ve vztahu k PPF rozhodnější přístup“.

Jiří Šmejc, generální ředitel PPF, se podělil o své reflexe nad úspěchy skupiny a cílech stanovených pro tříleté období. „Jednalo se o stažení z Ruska, významnou restrukturalizaci portfolia a vytvoření takového vnitřního prostředí v celé Skupině, které bude podporovat vzájemnou spolupráci mezi společnostmi v jejím vlastnictví.“

Šmejc uvedl, že se podařilo uskutečnit mimořádné množství úspěšných transakcí, včetně prodeje asijských společností ze skupiny Home Credit, posílení v oblasti médií a akvizice významného podílu ve společnosti InPost. „Zvláštní zmínku si určitě zaslouží vytvoření společného podniku s telekomunikačním gigantem e&, protože se jedná o jednu z největších transakcí v historii PPF,“ řekl.

I přes složité ekonomické podmínky PPF dokázala zvýšit profitabilitu svého portfolia a uvést na trh první část budovaného „ekosystému“ Unity, což je spolupráce mezi společnostmi O2 Czech Republic a Air Bank. Tyto úspěchy se promítly do rekordního zisku za loňský rok. „Pokud bych tedy měl dnes shrnout současnou situaci skupiny PPF jednou větou, řekl bych, že se nachází v dobré kondici a je dobře připravena čelit novým výzvám,“ uvedl Šmejc.

Oba vyjádřili vděčnost zaměstnancům, manažerům, obchodním partnerům a zákazníkům za jejich přínos k úspěchům PPF. Skupina PPF vstoupila do svého třiatřicátého roku jako ekonomicky prosperující a důvěryhodná skupina s celosvětovou působností, poháněná jednotnou vizí a strategickým plánováním, napsali.

V roce 2023 měla skupina PPF čistý zisk téměř 1,45 miliardy eur, v přepočtu zhruba 36 miliard korun. Většího zisku dosáhla pouze za rok 2008, kdy uskutečnila transakci s italskou pojišťovnou Generali.

Skupina PPF podniká ve 25 zemích Evropy, Asie a Severní Ameriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-commerce, biotechnologií, nemovitosti a strojírenství. PPF má svoji korporátní vlastnickou a řídicí strukturu v Nizozemsku.

jhr

28. června 2024