„Trauma, úzkosti a fyzická bolest.“ Cestující Alaska Airlines kvůli nehodě Boeingu žalují obě firmy
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Čtyři cestující žalují společnosti Alaska Airlines a Boeing kvůli "hrůze" a "obavě ze smrti", které prožívali v letadle Boeing 737 Max 9, kterému během letu odpadla část trupu. Cestující letadla s vadnou zátkou dveří podle žalobců psali ve strachu i textové zprávy svým blízkým, které jsou důkazem jejich obavy o svůj život. Incidentem se nadále zabývá i americký Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB), informuje server ABC News.
Dva cestující z Kalifornie a dva ze státu Washington, kteří byli na palubě poškozeného letadla, žalují jak leteckou společnost, tak výrobce za údajná zranění, včetně "intenzivního strachu, úzkosti, úzkosti, traumatu a fyzické bolesti". "Žalobci se obávali, že zející díra v trupu letadla, rychlé snížení tlaku a celková spoušť jsou předehrou ke zničení letadla a jejich vlastní pravděpodobné smrti," uvádí se v žalobě. Důkazem jejich obavám pak mají být mimo jiné textové zprávy, které posílali svým blízkým. Součástí žaloby je informace o tom, že společnost Boeing dodala letadlo s vadnou zátkou dveří a že vedení společnosti Alaska Airlines považovalo letadlo za nebezpečné pro lety nad oceánem, ale podle žaloby s ním nadále létalo nad pevninou.
Žaloba, která byla podána u vrchního soudu okresu King ve státě Washington, požaduje po společnostech Boeing a Alaska Airlines blíže nespecifikované odškodnění za údajnou nedbalost. Podle žaloby se rovněž domáhá odpovědnosti za výrobek vůči společnosti Boeing na základě zákona o odpovědnosti za výrobek ve státě Washington a tvrdí, že letadlo bylo "nepřiměřeně nebezpečné a vadné".
Právník Mark Lindquist, který čtyři cestující zastupuje, uvedl, že za bezpečnost svých letadel je zodpovědná společnost Boeing a letecká společnost Alaska Airlines je zodpovědná za bezpečnost svých cestujících.
Předsedkyně NTSB Jennifer Homendyová v rozhovoru pro ABC News uvedla, že piloti společnosti Alaska Airlines v období od 7. prosince do 4. ledna třikrát nahlásili výstrahu na přetlak v tomto letadle, která však byla označena za neškodnou. Podle Homendyové společnost Alaska Airlines provedla testy údržby a letadlo uvedla zpět do provozu, ale vydala omezení, aby letadlo nelétalo nad vodou na Havaj. Po incidentu s odpadnutým trupem stáhly aerolinky z provozu celou flotilu letadel Max 9.
Dramatické chvíle zažili pasažéři 5. ledna během letu z amerického Portlandu do Ontaria. Letadlu během vzletu odpadla část trupu, nikomu ze 174 cestujících a šesti členů posádky se nic nestalo, kvůli poklesu tlaku v kabině si ale museli nasadit masky s kyslíkem. Stroj se dostal do výšky skoro 4900 metrů, poté kvůli nehodě provedl obrat a vrátil se do Portlandu, ve vzduchu strávil 19 minut.