ELEKTROMOBILY

„Hřbitov elektrických aut.“ Nabíjecí stanice jsou uprostřed mrazu obklopeny mrtvými auty

ELEKTROMOBILY
„Hřbitov elektrických aut.“ Nabíjecí stanice jsou uprostřed mrazu obklopeny mrtvými auty

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Americký Středozápad zachvátily mrazy, se kterými se velmi těžce vyrovnávají majitelé automobilů. Zoufalí řidiči elektrické Tesly se uprostřed mrazivých teplot shromažďovali kolem nabíjecích stanic a marně se snažili nabít své vozy, píše web Fox News, podle kterého se okolí nabíjecích stanic plné dlouhých front a opuštěných vozů proměnilo v "automobilové hřbitovy". Při nízkých teplotách totiž elektromobily ztrácí asi 20 procent dojezdu a nabití trvá několik hodin. Problémy měli i Norové. Vybité elektrobusy minulý týden zcela paralyzovaly veřejnou dopravu v okolí Osla.

"Nic. Žádná šťáva. Stále nula procent," cituje Fox News jednoho z majitelů Tesly, který se pokoušel dobít svůj elektromobil na přeplněné nabíjecí stanici v Illinois. Zoufalí majitelé elektromobilů, kterým se nedaří své vozy nabít, kvůli nesnesitelným mrazům a frontám dokonce svá nenabitá auta opouštějí na místě. Někteří si musí dokonce zaplatit odtahovou službu, aby "mrtvá" auta odvezla k nabíjecím stanicím.

Nabití v takových mrazech navíc není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. "Musíte předpřipravit baterii, což znamená, že ji musíte dostat na optimální teplotu, aby bylo možné ji rychle nabít," řekl Fox News Mark Bilek z Chicago Auto Trade Association.

„Myslím, že majitelé elektromobilů poprvé zjišťují, co majitelé benzínových aut věděli už před desítkami let, a to že když se opravdu ochladí, nechcete mít příliš omezenou dodávku energie,“ řekl webu NBC Chicago šéfredaktor Carfax.com Patrick Olsen.

Podle studií Norské automobilové federace se v mrazech výkon elektromobilů snižuje zhruba o 20 procent dojezdu. Pokud je navíc zapnutý topný systém na plný výkon, procento snížení by se mohlo i zdvojnásobit.

Mrazivé počasí panuje napříč Spojenými státy, místy dnes bylo téměř minus 35 stupňů Celsia. Nejhůře postižený je západní stát Oregon, kde je bez elektřiny téměř 50 000 odběratelů. Dalších téměř 60 000 domácností je bez proudu v jižních státech Texas a Louisiana, vyplývá z údajů monitorovacího serveru PowerOutage. Mráz a sněhové bouře už mají i oběti na životech, píše agentura AP.

Mráz a sněhové bouře už mají i oběti na životech. V Portlandu a okolí zemřeli nejméně čtyři lidé, z toho dva na podchlazení. Další muž zahynul poté, co na jeho dům spadl strom, a žena zemřela při požáru, který se rozšířil z kamen po pádu stromu na její obytný vůz. Ve Wisconsinu zemřeli tři lidé bez domova. Dobrý konec má záchranná operace v Kentucky, kde policejní vrtulník vyzdvihl podchlazené studenty, kteří uvázli na vrcholcích hor.

Vybité elektrobusy minulý týden zcela paralyzovaly veřejnou dopravu v okolí Osla. Počátkem minulého týdne bylo zrušeno na tisíc spojů, ve středu pak znovu asi 200. "Zrušení (spojů) je způsobeno nedostatkem autobusů v provozu," řekla minulý týden mluvčí dopravního operátora Ruter Cathrine Myhren-Haugenová. Poukázala na to, že při poklesu teplot hluboko pod nulu se elektrobusům vybíjejí baterie mnohem rychleji a musí se mnohem častěji dobíjet. Ruter tak musel do provozu vrátit naftové autobusy.

, lnv