Škoda musí víc vydělávat. Volkswagen chystá „největší změny za poslední desetiletí“
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Představenstvo koncernu Volkswagen v čele s generálním ředitelem Oliverem Blumem připravuje podle německých médií rozsáhlé změny v největší evropské automobilce. Firma dle deníku Handelsblatt chystá „největší restrukturalizaci za poslední desetiletí“, jejíž součástí by mělo být sjednocení výroby vozů jednotlivých značek a vzhledem k vysokým nákladům i snižování produkce. Změny se podle všeho mají dotknout i tuzemské Škoda Auto, šéfové z Volkswagenu by si představovali, aby mladoboleslavská automobilka a jí podobné do budoucna vydělávaly více. Vedení společnosti má klíčové body plánu prezentovat investorům 21. června. Ze zveřejněných útržků je patrné, že Škoda by v budoucnu měla vyrábět podstatně méně modelů.
„Musíme jednat, jinak ztratíme kontakt s konkurencí,“ nechal se prý slyšet generální ředitel Blume. Prvním krokem má být snížení nákladů. Omezit by se měly takzvané dvojité vývojové práce sloučením značek ve výrobě. Závody především Volkswagen a Audi by se tak měly více propojit a výroba by tak měla běžet naráz. Do budoucna toto koncern plánuje i pro své další značky. To znamená, že někdy by měly z jedné linky sjíždět i modely škodovky nebo Seat Cupra.
Škoda v rámci portfolia spolu se Seatem či Volkswagenem patří do skupiny takzvaných velkoobjemových značek. Podle plánu by tyto značky měly každoročně navyšovat své zisky přibližně o tři miliardy eur, tedy více než 70 miliard korun.
Ve střednědobém horizontu plánuje Volkswagen také méně modelů a variant výbavy. Stejnojmenná značka by si měla v budoucnu vystačit s deseti modely, Škoda asi s polovinou, u Cupry by prý stačila „tři nebo čtyři auta, která jsou fakt cool“, vyprávějí zdroje blízké vedení koncernu. Dalším dílem do úsporné skládačky jsou podle deníku společné základny, které by sdílelo více vozů než doposud.
Někde se má dle možných scénářů také omezovat výroba či propouštět. Podle interní zprávy společnosti by mohla první opatření vstoupit v účinnost už letos v létě, co se hlavní změny odprezentují investorům.
Deník Echo24 se s dotazem, jak konkrétně se jí změny dotknou, obrátil i na automobilku Škoda Auto. Firma nicméně do doby zveřejnění zprávy zatím neodpověděla.
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v loňském roce klesl o 42 procent na 628 milionů eur (téměř 15 miliard Kč). Výsledky negativně ovlivnila válka na Ukrajině, ale také vyšší náklady a nepříznivý vývoj směnných kurzů. Tržby se ale zvýšily o 18,5 procenta na 21 miliard eur (499 miliard Kč). Již dříve Škoda Auto oznámila, že loni dodala zákazníkům celosvětově 731 300 vozů, což bylo meziročně o 16,7 procenta méně.