Německý regulátor zavádí nové bezpečnostní standardy. Automobilkám stoupnou výrazně náklady
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Evropský automobilový průmysl, který se již nyní potýká s ekonomickým útlumem, čelí dalšímu tlaku v podobě nových německých pravidel pro zajištění vozidel na přepravníky. Tato opatření, která vyžadují přísnější standardy pro upevnění aut během přepravy, zvyšují náklady pro dopravce a ohrožují ziskovost celého sektoru. Informují například Financial Times, které upozorňují, že kvůli strategické poloze Německa v transportu aut se opatření a vyšší náklady nemusí týkat jen německých automobilek.
Nové předpisy, které byly zavedeny německou technickou organizací VDI v září, vyžadují, aby přepravci při transportu automobilů použili více upevňovacích popruhů a silnější bloky pod kola. Nákladní vozy, které auta převáží, musí být navíc certifikovány podle nových standardů. Tyto změny organizace vysvětluje rozmachem elektromobilů a jejich větší hmotností oproti tradičním autům se spalovacím motorem. Chce je zároveň prosadit v celé EU.
Podle René Eisbricha, provozního ředitele rakouské společnosti Lagermax Autologistik, potřebuje jeho firma kvůli novým předpisům přibližně o 30 % více popruhů a o 25 % více bloků na kola. Celkem dosahují náklady na modernizaci flotily 500 nákladních vozidel jeho firmy až 1 milionu eur.
V souvislosti s tím, jak nenadále změna nastala, je nyní na trhu nedostatek jak bloků, tak popruhů. Někteří dopravci tak počítají se zvýšenými náklady v souvislosti s pokutami. Nová pravidla přinášejí nejen přímé náklady na úpravy přepravníků, ale také prodlužují dobu nakládání. Wolfgang Goebel z německé logistické společnosti Mosolf odhaduje, že nakládka každého vozu zabere o pět minut déle, což může přidat až 40 minut při každé nakládce.
Frank Schnelle, výkonný ředitel Evropské asociace logistiky vozidel (ECG), uvedl, že certifikace starších přepravníků může stát až 30 000 eur za vůz. Dodal, že mnoho dopravců bylo zaskočeno krátkou lhůtou na přizpůsobení, což vedlo k jednorázovým vysokým nákladům.
Asociace zároveň vyzvala úřady ke schovívavosti v souvislosti s nedodržováním nařízení, vzhledem k tomu, jak rychle změna nastala. Asociace také kritizovala, že nové certifikáty jsou pouze byrokratickou zátěží. Nová opatření obecně považuje za zbytečná. "Elektromobily Tesla přepravujeme už osm let nebo více let,“ uvedl Schnelle.
Nová pravidla vedou nejen k větším finančním nákladům dopravců, ale i automobilek. „Nová opatření, kromě časového zdržení, mohou také vést k menším kapacitám samotných přepravníků.“. Jedná se tak o další náklady pro evropský autoprůmysl v době, kdy čelí zvýšené konkurenci ze strany čínské konkurence a kdy německé automobilky mluví o propuštění zaměstnanců a Volkswagen dokonce o uzavírání továren. Navíc čelí hrozbě čínských a amerických cel.