PŘECHOD NA ELEKTROMOBILITU

Škoda Auto se nevzdá spalovacích motorů. Rozhodně ne v roce 2035, avizuje její šéf Zellmer

PŘECHOD NA ELEKTROMOBILITU
Škoda Auto se nevzdá spalovacích motorů. Rozhodně ne v roce 2035, avizuje její šéf Zellmer

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Škoda slaví úspěch se spalovacími motory a neplánuje ukončit jejich výrobu do roku 2035. V rozhovoru pro odborný časopis Automobilwoche to zdůraznil šéf Škody Auto Klaus Zellmer. Automobilka podle něj vychází ze strategie „vyrábět to, co chce zákazník“ a poptávka tu bude i po roce 2035, ač především na mimoevropských trzích. Vedle toho se má zároveň rozšiřovat i portfolium elektromobilů.

Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220 500 aut. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia s 61 200 vozy, což představuje meziroční nárůst o 36 procent. Následují Kamiq, Fabia a Karoq. Prodej elektrického modelu Enyaq stoupl o 12 procent. Škoda to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě. Největším trhem Škody bylo Německo, kde automobilka zvýšila počet dodaných aut o 3300 na 43 500 vozů. Tržní podíl značky v Evropě proti loňsku stoupl o 0,1 procentního bodu na 5,1 procenta.

Druhým největším trhem firmy je Česká republika, kam automobilka v prvním čtvrtletí dodala 20.300 vozů, tedy meziročně o 0,5 procenta více, a udržela si vedoucí pozici s podílem na trhu 35,2 procenta. Spojené království jako třetí největší odbytiště zaznamenalo meziroční zvýšení o téměř devět procent na 18 400 vozů. Mezi další velké trhy značky Škoda v prvním čtvrtletí patřily Polsko, Turecko, Itálie, Francie a také Španělsko, kde odbyt vzrostl o 18 procent na 8600 vozů.

„Po výzvách posledních několika let registrujeme trvalou poptávku ze strany zákazníků a efektivně udržujeme kapacitu našich dodávek. I když je elektrická budoucnost stále blíže, stojíme si za našimi modely se spalovacími motory a hybridním pohonem, protože společně poskytují zákazníkům svobodu volby během přechodu do plně elektrické éry. Tato strategie zaměřená na zákazníka nám pomůže zvýšit tržní podíl v Evropě a zároveň růst na nových zahraničních trzích v Asii a na Blízkém východě,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer také ke zveřejněným výsledkům automobilky za poslední čtvrtletí.

V prvním čtvrtletí zahájila Škoda Auto výrobu modernizovaných modelů Scala, Kamiq a Octavia a také nové generace SUV Kodiaq, které je k dispozici rovněž jako plug-in hybrid s dojezdem na elektřinu přes 100 kilometrů. Vedle toho automobilka pokračuje v uvádění dalších elektromobilů. Kompaktní SUV Elroq bude mít světovou premiéru koncem tohoto roku a v roce 2026 vstoupí na trh kompaktní městské SUV Škoda Epiq s cenou okolo 625 000 Kč.

 

zdb