Škodě Auto chybí díly, musí rušit některé noční směny ve výrobě
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Škoda Auto kvůli nedostatku dílů ruší některé směny ve výrobě. Chybějí některé součásti vozů, jako jsou loketní opěrky, sedačky, reflektory a další, uvedl týdeník Škodovácký odborář. Podle dnešních Lidových novin (LN) je důvodem nová regulace týkající se bezpečnosti aut proti kybernetickým útokům. Omezení se v Mladé Boleslavi týkají nočních směn, v závodě v Kvasinách se ruší hlavně sobotní směny. Část zaměstnanců bude doma za plnou mzdu. Odbory uvedly, že pro ně vyjednaly překážku na straně zaměstnavatele s náhradou mzdy, která představuje v podstatě denní výdělek.
V příštím týdnu budou ve svařovně MB I noční směny na pondělí, na úterý a na středu v omezeném režimu a noční směny na čtvrtek a na pátek se ruší. Páteční odpolední bude v omezeném režimu. Ve svařovně MB II bude noční na pondělí v omezeném režimu, noční na úterý a na středu zcela odpadnou. V lakovně MB A odpadne noční směna na pondělí a zbytek směn bude v omezeném režimu. V lakovně MB B odpadnou příští týden všechny noční směny. Na montáži MB I se ruší noční směna na pondělí, na čtvrtek a na pátek. Na montáži MB II se ruší první tři noční směny příštího týdne. V omezeném režimu budou i některé směny v lisovnách. Ve výrobě komponent se ruší noční směny na bateriích MEB 1 na úterý, středu, čtvrtek a pátek.
V Kvasinách se ve svařovně A a na montáži 1 ruší všechny sobotní směny, ve svařovně B a na montáži 2 bude zrušena sobotní ranní a odpolední. V lakovně bude noční na sobotu v omezeném režimu a sobotní ranní i odpolední odpadá.
Podle LN automobilka problémy s dodávkami dílů vysvětluje novými pravidly UNECE (Evropská hospodářská komise OSN), která se týkají kyberbezpečnosti vozidel a začnou platit v červenci. Kladou poměrně přísné podmínky jak na odolnost aut proti kybernetickým útokům, tak na zabezpečení dodavatelského řetězce automobilek. "V úzké spolupráci s našimi partnery neustále monitorujeme a analyzujeme naše dodavatelské řetězce, abychom mohli rychle reagovat a minimalizovat případné dopady na výrobu s cílem dodat našim zákazníkům co nejvíce vozů," řekl LN mluvčí Škody Pavel Jína.
Problémy s nedostatkem dílů Škoda Auto řešila i v minulosti. Loni výrobu omezil začátkem roku nedostatek čipů. Odstávky se koncem ledna dotkly závodů v Mladé Boleslavi a Vrchlabí, později i závodu v Kvasinách.