ŠKODA AUTO

Provozní zisk Škoda Auto stoupl o třetinu. Byla třetí nejprodávanější značkou v Evropě

ŠKODA AUTO
Provozní zisk Škoda Auto stoupl o třetinu. Byla třetí nejprodávanější značkou v Evropě

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letošního roku vzrostl o více než třetinu na 1,699 miliardy eur (zhruba 43 miliard Kč) z 1,260 miliardy eur ve stejném loňském období. Ve výsledcích hospodaření to oznámil mateřský koncern Volkswagen.

Tržby společnosti Škoda Auto se zvýšily na 20,399 miliardy eur z 19,659 miliardy před rokem. Automobilka v období od ledna do září dodala zákazníkům 671 264 vozů, tedy o 4,5 procenta více než před rokem.

Zároveň se Škoda podle statistik společnosti JATO Dynamics stala v září třetí nejprodávanější značkou v Evropě. Zaregistrováno bylo 70 015 vozidel Škoda a lépe si v této statistice vedla pouze Toyota a Volkswagen. Jedná se meziročně nárůst o 20 % a to v době, kdy celkově prodeje aut v Evropě o 3 % klesly, informuje server Zdopravy.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37 000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.

Provozní zisk celého koncernu Volkswagen v prvních třech čtvrtletích letošního roku klesl zhruba o pětinu na 12,91 miliardy eur z 16,24 miliardy eur ve stejném loňském období. Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě, v poslední době se však potýká s problémy a snaží se snižovat náklady. Šéfka závodní rady Volkswagenu Daniela Cavallová nedávno uvedla, že podnik plánuje zavřít v Německu nejméně tři závody a zrušit desítky tisíc pracovních míst.

"Volkswagen se nachází ve složité situaci, která si žádá razantní kroky. Pokud opatření spojená s redukcí nákladů v Německu nebudou úspěšná, mohou se snahy o restrukturalizaci v rámci koncernu posunout i za hranice Německa. Konečné slovo bude ale mít ziskovost jednotlivých výrobních závodů. V prospěch Škody hraje to, že díky její nabídce se jí daří udržovat silnou pozici na evropském trhu," uvedl analytik XTB Tomáš Cverna.

 

, max

30. října 2024